Prima locomotivă electrică nou construită, achiziționată de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), cu finanțare asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a ajuns la Curtici.
Aceasta se află în deplasare către Centrul de Testări Feroviare de la Făurei, în vederea efectuării de teste și probe, necesare proceselor de certificare și autorizare, anterioare exploatării acestui tip de vehicul pe rețeaua feroviară din România.

Locomotiva prezentată în fotografii este prima din lotul de 16 unități achiziționate de ARF, în baza contractului semnat cu Asocierea Alstom Transport SA – Alstom Transportation Germany GmbH SpA, în luna ianuarie 2024. Este vorba despre tipul de locomotivă „TRAXX 3 MS”.
Scopul proiectului „Achiziție 16 locomotive electrice noi pe 4 osii cu sisteme ERTMS, capabile să atingă o viteză maximă situată în intervalul 160 Km/h – 200 Km/h și să tracteze până la 16 vagoane de călători” vizează creșterea eficienței modului de exploatare a serviciilor de transport feroviar de călători, reducerea poluării și creșterea confortului pe o serie de rute de pe rețeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare, după cum urmează:
Sursă foto: ARF - Silviu APETRĂRIȚEI
Dej-Brașov-București-Constanța;
Timișoara-Arad-Brașov-București-Constanța;
Timișoara-Cluj-Napoca-Iași;
Iași/Suceava-București-Constanța.
Valoarea contractului se ridică la suma de 767.510.640 lei, fără TVA, compusă din valoarea de livrare a celor 16 locomotive electrice și contravaloarea mentenanței pentru o perioadă de 20 de ani.
Durata de finalizare a proiectului este de 35 de luni.

Locomotivele electrice din gama TRAXX au un design flexibil bazat pe o abordare de platformă robustă, modulară și sunt echipate cu o tehnologie complexă de control (calculator de diagnosticare/vizualizare, GPS și comunicare prin intermediul standardului de comunicații mobile etc), inclusiv cu sistemul Alstom de ultimă generație ERTMS la bord.
TRAXX 3 este a treia generație de locomotive din platforma de succes Bombardier-Alstom (Traxx F140, P160, MS2e etc.). Versiunea MS (Multi-System) este special concepută pentru coridoarele europene, cu cerințe ridicate de interoperabilitate, eficiență energetică și fiabilitate în operare pe termen lung.