ULTIMA ORĂ Înmatriculările auto din România au urcat surprinzător

Auto/Transporturi   
ULTIMA ORĂ Înmatriculările auto din România au urcat surprinzător

Piața auto din România pare că a cunoscut un reviriment în luna iulie, însă pentru moment nu este foarte clară cauza. Nu este exclus să fie vorba despre un efect al amânării Rabla, care a condus la decizia clienților de a cumpăra mașinile fără tichete, dar la fel de bine poate fi la mijloc vorba despre efectul intrării în vigoare a efectelor GSR2, care a grăbit înmatricularea mașinilor deja cumpărate, conform analizei Profit.ro.

Vânzările de vehicule noi din România au atins în luna iulie un volum de 23.446 de unități, cu 17,7% mai multe decât anul trecut, creșterea fiind susținută de segmentul de autoturisme, care a ajuns în luna a șaptea la 16.362 de unități, un volum foarte mare în raport cu media înregistrată în ultimele 12 luni.

Urmărește-ne și pe Google News
ANUNȚ Wizz Air schimbă în România o regulă comercială CITEȘTE ȘI ANUNȚ Wizz Air schimbă în România o regulă comercială

Creșterea pe autoturisme a fost de 25,31%, cu un plus de 3.300 de autoturisme față de anul trecut.

În analiza pe mărci, putem vedea că majoritatea mărcilor mari, de volum, raportează creșteri foarte mari. Dacia, liderul pieței, are 41% creștere, cu 5.103 unități înmatriculate, iar Toyota, liderul mărcilor de import, are un avans de 49%, cu 1771 de vehicule.

De asemenea, la Skoda putem vedea aproape o dublare a volumului, cu 1.259 de vehicule. Ford, la rândul său, înregistrează o creștere de 59% a înmatriculărilor.

Pe modele, Logan se întoarce în fruntea clasamentului, după ce Duster îl depășise în lunile anterioare. Cu un volum de 1.722 de unități, sedanul Dacia crește cu 33,2%, în timp de SUV-ul Duster crește cu 30%, la un volum de 1.471 de unități. Dar cel mai mare avans este înregistrat de Sandero, care urcă la 1.116 vehicule, cu 70% peste volumul din 2024.

La modelele de import, cel mai vândut a fost Toyota Corolla, cu 727 de unități, crește cu 75%, Skoda Octavia are o explozie a vânzărilor, cu 161%, respectiv 489 de unități, în timp ce Hyundai Tucson se menține la un nivel similar, cu 468 de vehicule.

Producția de automobile din România, pe minus, după jumătate de an. Cauza principală: amânarea Programului Rabla CITEȘTE ȘI Producția de automobile din România, pe minus, după jumătate de an. Cauza principală: amânarea Programului Rabla

Putem vedea și prima raportare a modelului Bigster, care a înmatriculat 413 unități și se apropie de Tucson, cel mai vândut SUV compact de pe piață.

În același timp, pare că SUV-ul produs la Mioveni a afectat simțitor vânzările Jogger, pentru că modelul cu o lungime similară are o nouă scădere, de 19 procente, ajungând la un volum de 380 de unități înmatriculate, cu aproape 100 mai puține decât în urmă cu un an.

Vehiculele comerciale ușoare au scăzut, în schimb, cu 10,7%, la un total de 1.539 unități, ceea ce reprezintă o scădere de circa 2.000 de vehicule.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari romania
masini electrice