Zara - sancționată pentru promovarea unui ideal nesănătos de frumusețe

Retail   
Zara - sancționată pentru promovarea unui ideal nesănătos de frumusețe

Autoritatea britanică de reglementare în publicitate a cerut grupului spaniol de îmbrăcăminte Zara să elimine două imagini de pe site-ul său.

Sunt considerate „iresponsabile” deoarece prezintă modele cu „subțirime nesănătoasă”, conform Fashion United.

Urmărește-ne și pe Google News

Aceste fotografii, afișate în carusele asociate fișelor de produs, „nu mai trebuie să apară în forma care a făcut obiectul plângerii”, scrie Advertising Standards Authority (ASA) în decizia sa, cerând Zara să nu mai folosească imagini cu modele care prezintă „subțirime nesănătoasă”.

FOTO Global Vision lansează prima investiție în retail, la Oradea, într-un proiect de peste 10 milioane de euro CONFIRMARE CITEȘTE ȘI FOTO Global Vision lansează prima investiție în retail, la Oradea, într-un proiect de peste 10 milioane de euro CONFIRMARE

ASA consideră că, într-una dintre fotografii, care prezintă o modelă într-o cămașă supradimensionată, se creează un „punct focal” în jurul claviculei, care este „vizibil pronunțată”, arată G4Media.ro.

Poziția modelei, „combinată cu purtarea unui top larg”, oferă de asemenea „impresia” că brațele, umerii și pieptul acesteia sunt „foarte subțiri”. A doua imagine prezintă o modelă într-o rochie scurtă, cu un chip „ușor emaciat”, o claviculă „vizibil proeminentă” și picioare „deosebit de subțiri”.

Zara a indicat în timpul anchetei că a respectat recomandările britanice, solicitând celor două modele „un certificat medical care să ateste starea lor bună de sănătate” înainte de a le angaja.

Lufthansa renunță la cumpărarea unei participații în Air Europa CITEȘTE ȘI Lufthansa renunță la cumpărarea unei participații în Air Europa

„Ne angajăm să oferim conținut responsabil și urmăm reguli stricte și controale riguroase în selecția și fotografierea modelelor”, a declarat miercuri un purtător de cuvânt al Zara din Regatul Unit, confirmând că imaginile au fost eliminate.

În cazuri similare, ASA a interzis deja anul acesta imagini publicitare ale brandurilor Next sau Marks & Spencer.

viewscnt
Afla mai multe despre
zara
publicitate