Billa - amendată pentru publicitate înșelătoare în Bulgaria

VECINI   
Billa - amendată pentru publicitate înșelătoare în Bulgaria

Billa Bulgaria, parte a grupului german REWE, prezent în România cu lanțul de magazine Penny, a fost amendată cu peste 200.000 de euro pentru publicitate înșelătoare.

Lanțul de magazine a primit o amendă de 405.936 leva (207.560 euro) de la Comisia pentru Protecția Concurenței (CPC) din Bulgaria.

Urmărește-ne și pe Google News

O anchetă a Comisiei a relevat că Billa a promovat o marcă de ulei alimentar ca fiind ulei de măsline extravirgin, deși acesta conține doar 20% ulei de măsline, restul fiind ulei de floarea soarelui.

Acționarul majoritar al eMAG, pe cale să obțină aprobarea UE pentru achiziția Just Eat Takeaway CITEȘTE ȘI Acționarul majoritar al eMAG, pe cale să obțină aprobarea UE pentru achiziția Just Eat Takeaway

În diverse reclame televizate și radio, produsul, denumit “Ulei de măsline extravirgin Basso Blend 20%”, a fost promovat pur și simplu ca “Ulei de măsline extravirgin Basso Blend”, în timp ce alte materiale promoționale făceau referire la denumirea completă.

“În mesajele publicitare se pune accent pe conținutul de ulei de măsline, sugerând origine și calitate superioare, deși acesta reprezintă doar 20% din compoziție, fără a se menționa ingredientul principal - uleiul de floarea-soarelui (80%)”, transmite autoritatea bulgară pentru protecția consumatorilor.

CPC a constatat că modul de prezentare al produsului, fără precizarea clară că este un amestec de uleiuri cu conținut preponderent de ulei de floarea-soarelui, este înșelător și are potențialul de a influența comportamentul economic al consumatorilor.

“Informații esențiale despre compoziția produsului au fost omise în mod conștient, iar mesajele publicitare utilizate sunt inexacte, înșelătoare și de natură incorectă”, potrivit comisiei.

ULTIMA ORĂ OFICIAL Întâlnire Trump - Putin pentru a opri războiul din Ucraina CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ OFICIAL Întâlnire Trump - Putin pentru a opri războiul din Ucraina

La stabilirea amenzii, CPC a ținut cont de durata scurtă a campaniei și de cooperarea oferită de Billa Bulgaria pe parcursul anchetei.

CPC precizează că amenda decisă are și scopul de a preveni potențiale comportamente similare din partea altor companii.

Billa a intrat pe piața bulgară în 2000, fiind primul retailer internațional care și-a deschis subsidiară în țara vecină. În prezent, lanțul de supermarketuri include 160 de magazine în 50 de orașe.

Billa a fost activă și în România până în 2015, când rețeaua locală de magazine a fost preluată de Carrefour de la proprietarul german REWE.

viewscnt
Afla mai multe despre
billa bulgaria
amenda billa ulei masline
publicitate inselatoare