Directorul general al companiei spaniole Deoleo, cel mai mare producător de ulei de măsline din lume, afirmă că o recoltă abundentă și îmbunătățirea încrederii în piață arată că industria începe să-și revină după una dintre cele mai dificile perioade din istorie.
O producție semnificativă de măsline, în special în Spania, a contribuit la recăpătarea încrederii în sector și la o scădere accentuată a prețurilor pentru uleiul de măsline extra virgin și virgin în supermarketuri, scrie News.ro.

Această revenire vine după două sezoane consecutive de recolte slabe, care au provocat o criză profundă pe întreg lanțul de aprovizionare cu ulei de măsline. Un ”cocktail” de fenomene extreme generate de schimbările climatice, dobânzi ridicate și inflație puternică a dus anul trecut la o explozie a prețurilor, șocând atât consumatorii, cât și veteranii industriei.
Cristóbal Valdés, CEO-ul Deoleo, producătorul mărcilor Bertolli și Carbonell, a declarat pentru CNBC că ”este în desfășurare o schimbare majoră”.
”Ceea ce a fost una dintre cele mai dificile perioade din istoria noastră, marcată de lipsa materiilor prime, volatilitate ridicată a prețurilor și scăderea consumului, se transformă acum într-un peisaj de piață mai normalizat și promițător”, a transmis Valdés.
Compania estimează că prețurile mai temperate ale materiilor prime se vor menține pe tot parcursul celei de-a doua jumătăți a anului 2025. Recolta excepțională din Spania a dus deja la o scădere de aproximativ 50% a prețurilor la materia primă și a stimulat cererea, permițând reducerea prețurilor la raft pentru consumatori.

”Deși unele fluctuații ar putea continua, credem că tendința de normalizare va persista”, a mai spus Valdés.
Optimizm prudent și investiții sporite
Regiunea mediteraneană asigură cea mai mare parte a producției globale de ulei de măsline, iar Spania este liderul incontestabil în UE și la nivel mondial. Potrivit Ministerului Agriculturii din Spania, producția pentru anul agricol 2024/2025 a fost de 1,41 milioane de tone — o creștere de aproximativ 65% față de cele 855.600 de tone din anul anterior.
Deoleo se arată ”prudent optimistă” cu privire la perspectivele pieței, mizând pe o echilibrare sustenabilă între cerere, ofertă și prețuri.
”Estimăm o piață mai echilibrată, unde prețurile responsabile și accentul pe valoare vor fi esențiale pentru o creștere sănătoasă și de durată”, a adăugat Valdés.

Condițiile favorabile au permis companiei să-și dubleze bugetul pentru publicitate și promovare, ajungând la 10 milioane de euro. Deoleo intenționează să-și intensifice comunicarea și angajamentul față de consumatori, pentru ca uleiul de măsline să rămână un produs de bază în alimentația zilnică — efort anunțat chiar înainte ca SUA și UE să stabilească o taxă vamală de 15% pentru majoritatea bunurilor europene, în vigoare din 1 august.