Cea mai nouă generație a SUV-ului Audi Q3, care preia designul complet nou introdus pe modelele mai mare, A5 și A6, a fost lansată în România, simultan cu celelalte piețe europene. Modelul are motoare pe benzină, diesel, mild hybrid, dar și PHEV.
Noua generație a lui Audi Q3, dezvăluită de producătorul german premium luna trecută, a fost anunțată pe piața din România de importatorul Porsche România, fiind deschise comenzile pentru clienții români.

Mașina are un design complet nou, mult mai elaborat decât cel al generației anterioare, fiind vizibil noul limbaj estetic introdus pe modelul electric A6 e-tron, Sedan, Sportback și Avant, pe noua generație A5, care a înlocuit A4, și pe SUV-ul mai mare, Q6 e-tron.

Audi Q3 a fost dezvoltat pe noua versiune a platformei MQB a grupului VW, numită Evo, care se regăsește atât pe noul Tiguan, cât și pe Cupra Terramar. Poate fi echipată cu motoare cu combustie clasice, atât de cunoscute în grupul auto german, de la 1.5 TFSI la 2.0 TFSI, cu benzină și cu tehnologie mild-hybrid, la dieselul 2.0 TDI, cărora li s-a adăugat și motorul PHEV bazat pe același 1.5 TFSI.
Printre noutățile regăsite pe acest model se numără noua unitate de control de pe volan, care este instalată în premieră pe un model al Audi.

Interfața de utilizator a sistemului de operare și infotainment se face prin două ecrane reunite într-un singur panou curbat, care nu are și butoane fizice, cu excepția celor de pe volan.
De asemenea, Audi Assistant, sistemul de comenzi vocale, poate fi folosit în locul comenzilor de pe ecran.
În materie de dinamică, tehnologiile de asistență inteligente și cele trei tipuri de suspensie care contribuie la un comportament adecvat al șasiului, împreună cu sistemul de tracțiune quattro, completează pachetul oferit de producătorul german.

Dimensiunile noului Q3 sunt 4,53 metri lungime, 1,85 metri lățime și 1,60 metri înălțime, cu un ampatament de 2,68 metri, valori care îl plasează în mijlocul clasei C-SUV, acolo unde concurează și cu modele non-premium, precum Ford Kuga sau Kia Sportage, dar în primul rând concurează cu cele două mărci premium germane, BMW și Mercedes.
Prețurile anunțate de Audi pentru România încep de la 44.447 euro, un nivel cu circa 1.200 de euro peste cel pe care îl are principalul rival, BMW X1, care începe de la 43.080 euro. Pentru acest preț, clienții primesc motorul de 1.5 litri mild-hybrid, 150 CP, însoțit de cutia cu 7 trepte Steptronic.
Versiunea e-hybrid, cu motor PHEV și cutie Steptronic cu 6 trepte începe de la 50.282 euro, având o putere de 272 CP, din care 75 CP sunt asigurați de motorul electric.
Versiunea de top, S line, echipată cu tracțiunea quattro și cu o putere de 265 CP, are o motorizare clasică, pe benzină, de 2.0 litri, ce oferă satisfacția specifică, dar și un consum ridicat (8,8 litri consum mediu declarat) și emisii care se apropie de 200 g/km.

