38,3 milioane de tablete au fost livrate în al doilea trimestru al anului, conform unei analize IDC, ceea ce constituie o creștere față de anul trecut cu 13%.
Creșterea este pusă pe baza achiziției de tablete noi și a obișnuitului ciclu de upgrade, cu o mențiune specială pentru China, unde statul a oferit subvenții.
Un rol în creșterea livrărilor l-au jucat și stocurile făcute anterior de producători, în așteptarea taxelor cu care Donald Trump a amenințat și această piață.

Cu o cotă de 33% și 12,7 milioane de tablete livrate, Apple a rămas liderul pieței, după o creștere modestă de 2,4% în perioada aprilie - iunie.
Samsung este în continuare al doilea producător de tablete. Compania coreeană a livrat 7,2 milioane de tablete, având acum o cotă de 18,7%, în creștere cu 4,2%.
Lenovo, Amazon și Xiaomi completează topul celor mai mari cinci producători de tablete. Amazon a reușit o creștere spectaculoasă de 205%, pe fondul campaniilor de reduceri derulate de gigantul american.