SURPRIZĂ TikTok a deschis o sucursală proprie în România

IT&C   
SURPRIZĂ TikTok a deschis o sucursală proprie în România

TikTok a deschis o sucursală proprie în România.

Profit.ro a anunțat anterior că gigantul chinez ByteDance, proprietarul TikTok, a scos la concurs un post de manager de Relații Guvernamentale și Politici Publice pentru TikTok în România, unde s-a aflat în prim-planul alegerilor prezidențiale, atât al celor anulate de anul trecut, cât și al scrutinului din 2025.

Urmărește-ne și pe Google News

Peste 100 de candidați s-au înscris la concurs.

Deschiderea vine după ce una dintre criticile avansate în spațiul public la ultimele alegeri prezidențiale - când influența platformei a fost prezentată ca fiind una importantă - a fost că autoritățile nu pot dialoga eficient cu reprezentanții companiei deoarece aceasta nu are un sediu în țară.

VEZI AICI ȘI Ciolacu le-a spus americanilor să-i explice ei cum Georgescu a ajuns în 2 săptămâni ”a 8-a” cea mai cunoscută persoană la nivel mondial pe TikTok

ULTIMA ORĂ Măsură pregătită în România: Bagajul de mână, de dimensiunile unei mici valize și de maximum 10 kg - inclus obligatoriu în prețul biletului de avion CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Măsură pregătită în România: Bagajul de mână, de dimensiunile unei mici valize și de maximum 10 kg - inclus obligatoriu în prețul biletului de avion

Anul acesta, TikTok a operat schimbări interne în încercarea de a proteja noile alegeri prezidențiale din România, de luna aceasta, de "interferențe străine". Asta după ce Comisia Europeană a deschis o investigație împotriva platformei chineze, în decembrie 2024, pentru presupusa incapacitate de a limita respectivele interferențe la scrutinul anulat de anul trecut.

Executivul de la Bruxelles a informat recent TikTok cu privire la opinia sa preliminară potrivit căreia societatea nu îndeplinește obligația prevăzută în Actul legislativ privind serviciile digitale (DSA), de a publica un registru de publicitate. Un astfel de registru de publicitate este esențial pentru ca cercetătorii și societatea civilă să detecteze reclamele înșelătoare, campaniile hibride de amenințare, precum și operațiunile coordonate de informare și reclamele false, inclusiv în contextul alegerilor.

Deschiderea este și într-un moment în care România vrea să oblige platfomele online de tip VLOP (Very Large Online Platforms), precum Meta (Facebook), TikTok, YouTube, X, vor trebui să ia măsuri pentru protejarea minorilor cu vârsta sub 18 ani de conținutul nociv distribuit de acestea, în caz contrar putând fi sancționate cu amendă între 0,5% și 3% din cifra de afaceri anuală globală, conform unor măsuri analizate de Profit.ro.

Aceste platforme vor trebui să verifice vârsta și să restricționeze accesul minorilor la anumite conținuturi, să asigure control parental activ și rapoarte lunare către părinți și să răspundă în temen de maximum 2 ore la orice notificare emisă de o autoritate competentă privind conținutul nociv accesat de un minor.

Anul trecut a fost anunțat că TikTok va depăși în premieră. Facebook în România.

ULTIMA ORĂ Doar două cote de TVA, creșterea bazei de contributori la sănătate, creșterea taxării pentru bănci și jocuri de noroc CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Doar două cote de TVA, creșterea bazei de contributori la sănătate, creșterea taxării pentru bănci și jocuri de noroc

Un utilizator de TikTok petrece mai mult timp pe această platformă decât orice alt utilizator ai oricărei alte platforme, respectiv 32 ore și 30 minute pe lună. Pe locul 2 este Youtube cu 30 ore și apoi pe 3 este Facebook cu 13 ore.

În România, la finele anului 2024, TitTok avea 8,9 milioane de utilizatori.

viewscnt
Afla mai multe despre
platforme
online
vlop
restricții
minori
protejare
conținut
nociv
amendă
cifră
afaceri