TikTok a deschis o sucursală proprie în România.
Peste 100 de candidați s-au înscris la concurs.
Deschiderea vine după ce una dintre criticile avansate în spațiul public la ultimele alegeri prezidențiale - când influența platformei a fost prezentată ca fiind una importantă - a fost că autoritățile nu pot dialoga eficient cu reprezentanții companiei deoarece aceasta nu are un sediu în țară.

Anul acesta, TikTok a operat schimbări interne în încercarea de a proteja noile alegeri prezidențiale din România, de luna aceasta, de "interferențe străine". Asta după ce Comisia Europeană a deschis o investigație împotriva platformei chineze, în decembrie 2024, pentru presupusa incapacitate de a limita respectivele interferențe la scrutinul anulat de anul trecut.
Executivul de la Bruxelles a informat recent TikTok cu privire la opinia sa preliminară potrivit căreia societatea nu îndeplinește obligația prevăzută în Actul legislativ privind serviciile digitale (DSA), de a publica un registru de publicitate. Un astfel de registru de publicitate este esențial pentru ca cercetătorii și societatea civilă să detecteze reclamele înșelătoare, campaniile hibride de amenințare, precum și operațiunile coordonate de informare și reclamele false, inclusiv în contextul alegerilor.
Aceste platforme vor trebui să verifice vârsta și să restricționeze accesul minorilor la anumite conținuturi, să asigure control parental activ și rapoarte lunare către părinți și să răspundă în temen de maximum 2 ore la orice notificare emisă de o autoritate competentă privind conținutul nociv accesat de un minor.
Anul trecut a fost anunțat că TikTok va depăși în premieră. Facebook în România.

Un utilizator de TikTok petrece mai mult timp pe această platformă decât orice alt utilizator ai oricărei alte platforme, respectiv 32 ore și 30 minute pe lună. Pe locul 2 este Youtube cu 30 ore și apoi pe 3 este Facebook cu 13 ore.
În România, la finele anului 2024, TitTok avea 8,9 milioane de utilizatori.