O versiune similară a funcționalității AI Overviews din motorul de căutare Google va fi implementată în YouTube, dar cu mai multe restricții.
Paginile cu rezultate la căutările realizate pe YouTube vor afișa în partea de sus a ecranului un carusel compus din trei elemente: un clip video pe toată lățimea paginii, o listă cu alternative sub acesta și o descriere textuală ca răspuns la căutare.
Generat folosind inteligența artificială, caruselul ar trebui să aibă rolul de a oferi un răspuns rapid și succint la căutări, scutind utilizatorii de navigarea prin liste lungi de rezultate.

Funcționalitatea este implementată cu mai multe limite clare. Aceasta este disponibilă doar pentru unii dintre abonații Premium din Statele Unite și doar pentru trei categorii de căutări: cumpărături, călătorii și „chestii de făcut” într-un anumit loc.
De asemenea, acesta a fost implementată doar în aplicațiile mobile de YouTube și are în vedere doar clipurile în limba engleză.
Deocamdată, YouTube urmărește să testeze noua facilitate, înainte de a extinde accesul. Rămâne de văzut ce impact va avea aceasta asupra creaturilor de conținut, având în vedere că funcționalitatea similară din Google a afectat deja traficul organic al site-urilor.
