Rusia a lansat noua Lada Iskra, dar nu o poate produce în serie din cauza lipsei componentelor. S-au dat doar 21 de modele pentru showroom

Producția de serie a noului sedan Lada Iskra din Rusia nu va începe înainte de martie sau aprilie 2026, a relatat site-ul auto 5 Koleso, citând un furnizor important de componente pentru producătorul de stat AvtoVAZ.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Rusia a lansat noua Lada Iskra, dar nu o poate produce în serie din cauza lipsei componentelor. S-au dat doar 21 de modele pentru showroom

Producția de serie a noului sedan Lada Iskra din Rusia nu va începe înainte de martie sau aprilie 2026, a relatat site-ul auto 5 Koleso, citând un furnizor important de componente pentru producătorul de stat AvtoVAZ.

Deși lansarea oficială a vânzărilor a avut loc pe 20 iulie, modelul nu este disponibil în reprezentanțe, unde vânzătorii au răspuns întrebărilor cu asigurări vagi precum „va veni în curând” sau „mai așteptați puțin”, fără a menționa date concrete de livrare, potrivit publicației.

Urmărește-ne și pe Google News

În iulie, doar 21 de unități Iskra au fost adăugate în baza națională de date privind vehiculele, conform Avtostat. Dintre acestea, 20 au fost înregistrate pe numele unor entități juridice — cel mai probabil modele de expunere în showroom — și doar una pe numele unui proprietar privat.

CNAIR vă avertizează - Unde veți găsi radarele fixe LISTA CITEȘTE ȘI CNAIR vă avertizează - Unde veți găsi radarele fixe LISTA

AvtoVAZ nu a explicat public motivul întârzierii producției, însă analiști din industrie au declarat pentru 5 Koleso, citați de The Moskow Times, că este probabil cauzată de lipsa unor componente, întreruperi în aprovizionarea cu piese electronice și probleme logistice mai ample.

Întârzierea evidențiază dificultățile cu care se confruntă industria auto rusă după retragerea constructorului francez Renault, care controla anterior AvtoVAZ, și impunerea sancțiunilor occidentale din cauza războiului din Ucraina. Multe piese provin acum din China și Turcia.

Datele oficiale din mai arată cât de departe este industria de autosuficiență.

Un oraș din România limitează circulația trotinetelor electrice CITEȘTE ȘI Un oraș din România limitează circulația trotinetelor electrice

Cel mai ridicat nivel de integrare a producției interne — cunoscut sub denumirea de „localizare” — se regăsește la modelul Lada Granta, cu doar 45,7%, potrivit Institutului Central de Cercetare Auto și Motoare Auto (NAMI), centru de stat aflat în subordinea Ministerului Industriei și Comerțului.

Aceasta contrastează puternic cu declarațiile anterioare ale directorului general AvtoVAZ, Maxim Sokolov, care afirmase că modelul Granta este „aproape 100%” localizat și că gama Lada, în ansamblu, depășește 90% localizare.

viewscnt
Ionuţ Tudorică
Ionuţ Tudorică

Lucrează în presa economică din 2002, când a debutat la Curierul naţional. După mai mulţi ani la Cotidianul, a pornit site-ul money.ro şi apoi economica.net. În afara presei, a fost consilier al ministrului Economiei şi consilier al secretarului de stat din Ministerul Finanţelor pe aria de parteneriat public-privat. A revenit în presă ca redactor şef al site-ului Digieconomic.ro şi după stabilizarea produsului media s-a alăturat echipei Profit.ro.

NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0611 +0.0038+0.08 %
1 USD4.3462 +0.0150+0.35 %
1 GBP5.8679 +0.0152+0.26 %
1 CHF5.3836 +0.0101+0.19 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
Cele mai citite