FOTO Carrefour România în ultimul deceniu - Creștere de 2,5 ori la afaceri, dar prăbușire de 2,5 ori a profitului. Narcis Horhoianu, CMO: Zona de proximitate este în focus în perioada următoare, vom continua să extindem rețeaua Express

10 ani   
FOTO Carrefour România în ultimul deceniu - Creștere de 2,5 ori la afaceri, dar prăbușire de 2,5 ori a profitului. Narcis Horhoianu, CMO: Zona de proximitate este în focus în perioada următoare, vom continua să extindem rețeaua Express

Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer & E-commerce în cadrul Carrefour România, spune pentru Profit.ro că ultimii 10 ani au fost definiți de transformări majore în sectorul de retail, iar compania s-a adaptat mereu și rapid acestor schimbări.

Profit.ro împlinește 10 ani de la lansare în 2025, an în care a devenit și liderul presei de business din România, inclusiv ca număr lunar de cititori

Urmărește-ne și pe Google News

Digitalizarea accelerată, schimbarea comportamentului de consum și cererea tot mai mare pentru produse locale, de calitate și la prețuri corecte au fost motorul businessului de-a lungul anilor.

“Am investit constant în inovație, în extinderea formatelor noastre de magazine și în dezvoltarea unui ecosistem omnichannel puternic care poate răspunde acestei nevoi a clientului de a avea toate produsele necesare la îndemână, imediat.

Oferim o experiență completă de cumpărături pentru clienții noștri, oferindu-le posibilitatea de a achiziționa atât în magazinele fizice, în diferite formate (Hiper, Express, Market și Supeco) cât și prin site-ul www.carrefour.ro, cu opțiunea Click & Collect, sau prin intermediul platformelor de e-commerce, Bringo, Tazz, Glovo și Bolt Food”, spune Narcis Horhoianu.

FOTO Carrefour România în ultimul deceniu - Creștere de 2,5 ori la afaceri, dar prăbușire de 2,5 ori a profitului. Narcis Horhoianu, CMO: Zona de proximitate este în focus în perioada următoare, vom continua să extindem rețeaua Express

Până în 2024, grupul Carrefour opera pe piața locală prin mai multe entități juridice, inclusiv Columbus Operational și Artima – două firme care au administrat rețelele de supermarketuri preluate în trecut (Columbus din fostele Billa, Artima din lanțul regional achiziționat în 2007).

În septembrie 2024, aceste entități au fost dizolvate fără lichidare printr-o fuziune intragrup, iar activitatea a fost consolidată în Carrefour România SA, compania principală a grupului.

Puma are în România prima cădere a vânzărilor din ultimii 10 ani CITEȘTE ȘI Puma are în România prima cădere a vânzărilor din ultimii 10 ani

În prezent, Carrefour operează în România prin trei entități juridice: Carrefour România SA – cea mai mare companie din grup, prin care sunt administrate hipermarketurile Carrefour, dar și supermarketuri, după fuziunea cu fostele Artima și Columbus; ⁠Supeco Investment SRL, prin care funcționează lanțul hibrid discount–cash&carry Supeco și Romania Hypermarche SA – intrată în grup în noiembrie 2023, odată cu achiziția rețelei Cora.

După achiziție, magazinele Cora au fost treptat transformate în hipermarketuri Carrefour sau în magazine de proximitate Carrefour Express, în funcție de specificul locației. Astfel, grupul și-a consolidat prezența în segmentul de hipermarketuri și supermarketuri, dar și în proximitate.

“Un element central al strategiei noastre este platforma de loializare Act for Good, integrată în aplicația Carrefour, unde ne bucurăm de încrederea a 3 milioane de utilizatori. Aceasta nu este doar o simplă aplicație, ci un ecosistem digital în care clienții pot contribui activ la crearea binelui pentru ei și pentru ceilalți.

FOTO Carrefour România în ultimul deceniu - Creștere de 2,5 ori la afaceri, dar prăbușire de 2,5 ori a profitului. Narcis Horhoianu, CMO: Zona de proximitate este în focus în perioada următoare, vom continua să extindem rețeaua Express

Am dezvoltat funcționalități inovatoare, precum salvarea garanțiilor SGR în format digital și verificarea soldului acestora în timp real, oferind astfel un plus de confort și transparență. Clienții pot accesa oricând toate voucherele disponibile, au la dispoziție un rezumat al activităților desfășurate în Carrefour, pot consulta cataloagele de oferte în format digital și beneficiază de un sistem personalizat de beneficii oferite în timp real, adaptate în funcție de cumpărăturile lor.

Aceste inițiative nu doar că îmbunătățesc experiența de cumpărare, dar ne oferă și date importante despre comportamentul de consum, pe care le folosim pentru a crea oferte și promoții personalizate, răspunzând astfel mai bine nevoilor clienților noștri”, a mai spus Narcis Horhoianu.

Carrefour România SA, cea mai mare companie din grupul Carrefour, prin care operează hypermarketurile cu același nume, a avut un rulaj de 12,5 miliarde de lei în 2024, un avans de 10% față de anul anterior (11,3 miliarde lei), menținându-și trendul de creștere din ultimii ani.

Electrolux în România - Cele mai bune cifre din ultimul deceniu: România are toate atuurile de a se transforma într-un hub important. Electrolux își propune să accelereze ritmul de creștere CITEȘTE ȘI Electrolux în România - Cele mai bune cifre din ultimul deceniu: România are toate atuurile de a se transforma într-un hub important. Electrolux își propune să accelereze ritmul de creștere

În ultimul deceniu însă, afacerile Carrefour România SA au crescut de circa 2,5 ori, depășind pragul de 10 miliarde de lei în 2022.

Profitul net al companiei a scăzut însă drastic, cu aproape 80% în 2024 față de anul anterior, de la 249 milioane de lei la 52,4 milioane de lei.

Acesta este și cel mai mic profit net înregistrat de Carrefour România SA în ultimul deceniu. Practic, profitul net al companiei s-a diminuat de aproximativ 2,5 ori în 2024 față de 2015.

Trendul de scădere a profitabilității companiei a început din 2021.

Liderul berii din România, dublare a afacerilor în ultimul deceniu. Robert Uzună, Vicepreședinte Corporate Affairs: Ne vom păstra direcția strategică de dezvoltare, cu focus pe diversificarea portofoliului de produse. Vedem o tendință de premiumizare CITEȘTE ȘI Liderul berii din România, dublare a afacerilor în ultimul deceniu. Robert Uzună, Vicepreședinte Corporate Affairs: Ne vom păstra direcția strategică de dezvoltare, cu focus pe diversificarea portofoliului de produse. Vedem o tendință de premiumizare

Numărul de angajați a crescut cu 9% în 2024, la 10.141.

“Diversificarea produselor și inovația continuă sunt factori esențiali pentru dezvoltarea și competitivitatea unei companii. Acest lucru este demonstrat și prin extinderea parteneriatelor noastre cu producătorii locali.

FOTO Carrefour România în ultimul deceniu - Creștere de 2,5 ori la afaceri, dar prăbușire de 2,5 ori a profitului. Narcis Horhoianu, CMO: Zona de proximitate este în focus în perioada următoare, vom continua să extindem rețeaua Express

Astfel, în 2017 am lansat prima cooperativă parte din programul Grădina Noastră, prin care sprijinim fermierii români, iar acum am crescut la 11 cooperative exclusive. Acestea reunesc 350 de producători mici, mijlocii și mari.

Suntem retailerul cu cea mai extinsă rețea de producători locali, colaborând cu peste 1.450 de producători români de produse fresh. Mai mult decât atât, 93% din totalul furnizorilor sunt producători locali, iar 90% din vânzările mărcilor proprii provin de parteneri locali.

FOTO IKEA România, avans al afacerilor de 240% în ultimul deceniu. Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE: Ne așteptăm să creștem și să câștigăm cotă de piață. Intenționăm să investim în noi puncte fizice de întâlnire cu clienții CITEȘTE ȘI FOTO IKEA România, avans al afacerilor de 240% în ultimul deceniu. Vincent Devloo, Area Retail Manager IKEA SEE: Ne așteptăm să creștem și să câștigăm cotă de piață. Intenționăm să investim în noi puncte fizice de întâlnire cu clienții

Împreună cu aceștia, am creat inițiative precum Drag de România, Poftim Brânza Românească, Deschidem Vinul Românesc și Grădina noastră, pentru a sprijini producția locală și gastronomia românească.

De exemplu, pentru brandul propriu Drag de România, am dezvoltat peste 180 de produse alături de 50 de parteneri români, dintre care 40 au fost lansate doar anul trecut.  Și în mod cert facem o treabă foarte bună, întrucât suntem retailerul cel mai asociat cu producția locală”, a precizat Narcis Horhoianu.

Supeco Investment SRL, prin care grupul operează lanțul hibrid Supeco, a înregistrat afaceri mai mari de circa 16 ori în ultimul deceniu, de la 49 milioane de lei în 2015 la 802 milioane de lei în 2024. Primul magazin Supeco a fost inaugurat în 2014.

FOTO Carrefour România în ultimul deceniu - Creștere de 2,5 ori la afaceri, dar prăbușire de 2,5 ori a profitului. Narcis Horhoianu, CMO: Zona de proximitate este în focus în perioada următoare, vom continua să extindem rețeaua Express

2024 este și primul an din ultimul deceniu când Supeco Investment trece pe profit. În 2023, compania înregistra pierderi de 3,2 milioane de lei, acesta fiind al zecelea an de pierderi consecutive.

În 2024 însă, Supeco a înregistrat un profit net de 43,5 milioane de lei.

“Performanțele înregistrate anul trecut reflectă o evoluție influențată de eforturile strategice din ultimii ani, dar și de implementarea unui plan foarte aplicat în 2024, cu accent pe eficientizarea operațiunilor și repoziționarea comercială a brandului. Am pornit de la evaluarea comportamentului consumatorilor, ceea ce ne-a permis să identificăm rapid zonele cu potențial de optimizare. Astăzi, avem o companie mai agilă, mai eficientă și mai conectată la nevoile pieței.

Am început prin optimizarea sortimentației de produse. Pentru produsele cu rotație lentă, am implementat un plan amplu de destocare și ne-am concentrat pe articolele apreciate de clienți, cu un bun randament în vânzări. De asemenea, am ajustat politica de prețuri și am intensificat campaniile promoționale, pentru a veni în întâmpinarea clienților cu articole la prețuri accesibile.

FOTO Metro România și-a dublat afacerile în ultimii 10 ani: Am înregistrat o creștere constantă datorită strategiei de business, care s-a concentrat pe investiții. Atât sectorul, cât și compania vor fi profund transformate de adoptarea AI CITEȘTE ȘI FOTO Metro România și-a dublat afacerile în ultimii 10 ani: Am înregistrat o creștere constantă datorită strategiei de business, care s-a concentrat pe investiții. Atât sectorul, cât și compania vor fi profund transformate de adoptarea AI

Am regândit inclusiv modul în care comunicăm cu clienții noștri, prin consolidarea campaniilor de comunicare în mediul digital. Pe lângă acestea, am diversificat canalele de comunicare și am lansat inclusiv un canal oficial pe WhatsApp, prin care clienții primesc noutățile despre ofertele și reducerile Supeco direct pe telefonul mobil.

Ne dorim să continuăm aceste demersuri și să venim în întâmpinarea românilor cu tot mai multe soluții și produse care să-i ajute să economisească. De aceea, vom continua expansiunea rețelei noastre de magazine, cu 3 noi deschideri până la finalul anului”, au transmis reprezentanții Carrefour la solicitarea Profit.ro.

Numărul de angajați care lucrează în cadrul rețelei Supeco a scăzut cu 3% în 2024, la 689.

Lanțul Supeco numără 28 de la magazine la nivel național și este între primii 20 cei mai mari retaileri alimentari prezenți pe piața locală, după cifra de afaceri.

„Ne dorim să fim întotdeauna alături de clienții noștri cu produsele de care au nevoie, la prețuri accesibile. Am dezvoltat platforme constante de reduceri de prețuri, dar și oferte promoționale precum Bonul de Weekend, cu reduceri de până la 20% la branduri sau categorii de produse, TOP 100, sau campanii de reduceri pe termen lung.

FOTO Afacerile Global Vision au revenit pe trendul „normalității”. Anii pandemiei au fost cei mai buni pentru companie din ultimii 10. Sorin Preda, Fondator: Am jucat un rol important în creșterea sectorului imobiliar. Vom continua ca lideri CITEȘTE ȘI FOTO Afacerile Global Vision au revenit pe trendul „normalității”. Anii pandemiei au fost cei mai buni pentru companie din ultimii 10. Sorin Preda, Fondator: Am jucat un rol important în creșterea sectorului imobiliar. Vom continua ca lideri

Cea mai recentă inițiativă de acest tip este „Reducem prețurile”, care a inclus inițial reduceri de până la 20% la 1.500 de produse, extinsă apoi până la 2.000. În acest fel, ne dorim să susținem puterea de cumpărare a românilor și să le oferim posibilitatea de a-și face cumăpărăturile fără compormisuri la calitate”, a declarat Narcis Horhoianu.                                                       

Grupul Carrefour, prezent pe piața locală de 26 de ani, are 450 de magazine, în 113 orașe din țară, în formate precum Hipermarket, Market, Express și Supeco.

„Ne mândrim cu faptul că întotdeauna am anticipat noile realități de consum și am putut lua decizii în consecință. Privim următorii 10 ani cu un angajament puternic față de inovație, pentru a continua să venim cu soluții eficiente pentru clienții noștri.

Un punct important îl reprezintă investițiile în digitalizare, pentru a consolida poziția Carrefour ca lider în retailul omnichannel. În 2025, vom pune și mai mult accentul pe îmbunătățirea experienței clienților, atât în magazine, cât și în ecosistemul digital și e-commerce”, a mai spus acesta.

Magazinele Diana și-au majorat vânzările de 5,5 ori în ultimul deceniu CITEȘTE ȘI Magazinele Diana și-au majorat vânzările de 5,5 ori în ultimul deceniu

Potrivit estimărilor interne, vânzările online ale Carrefour au înregistrat o creștere cu două cifre în primele două luni din 2025, comparativ cu aceeași perioadă din 2024, ceea ce întărește poziția companiei de lider în segmentul e-grocery, alături de partenerii săi Bringo, Glovo, Tazz și, recent, Bolt.

„Această evoluție reflectă atât interesul crescut al consumatorilor pentru e-commerce, cât și angajamentul nostru continuu de a îmbunătăți experiența de cumpărare online, atât pe platformele partenere, cât și pe site-ul propriu. Ne propunem să consolidăm această direcție, atât prin dezvoltarea parteneriatelor, cât și prin extinderea formatelor de magazine integrate”, a afirmat CMO-ul Carrefour.

Un alt aspect important pentru Carrefour îl reprezintă investiția în retail media, prin care oferă brandurilor posibilitatea de a-și promova produsele folosind rețeaua sa omnicanal. Astfel, brandurile beneficiază de expunere atât în magazinele fizice — Hipermarket, Market și Express — cât și în mediul online, pe site-ul www.carrefour.ro și în aplicația mobilă Carrefour.

„În acest fel, se bucură de expunere în toate formatele noastre de magazine - Hipermarket, Market și Express, dar și online, pe site-ul www.carrefour.ro sau în aplicația mobilă Carrefour”, a explicat el.

FOTO Vânzările în România ale KFC și Taco Bell au urcat puternic în ultimul deceniu. Taco Bell urcă fulminant, Pizza Hut dă semne de revenire. CEO Sphera Franchise Group: Vizăm expansiunea și achiziții CITEȘTE ȘI FOTO Vânzările în România ale KFC și Taco Bell au urcat puternic în ultimul deceniu. Taco Bell urcă fulminant, Pizza Hut dă semne de revenire. CEO Sphera Franchise Group: Vizăm expansiunea și achiziții

Compania a dezvoltat o soluție digitală care permite segmentarea și targetarea mai precisă a publicului, precum și măsurarea în timp real a performanței campaniilor. Aceasta oferă brandurilor o mai bună vizibilitate și facilitează luarea deciziilor bazate pe date. Carrefour intenționează să continue extinderea acestei platforme, urmărind, în special, creșterea rețelei de ecrane digitale din magazine pentru a spori semnificativ acoperirea către consumatori.

„Nu doar atât, însă continuăm strategia de consolidare a formatelor noastre de magazine și de expansiune. Vom fi mereu deschiși oportunităților din piață. Astfel, în ultimul an ne-am concentrat eforturile de expansiune pe integrarea rețelei de magazine Cora, un proces amplu pentru a aduce experiența de cumpărare Carrefour către clienții din aceste magazine.

Totodată, vom continua să investim în consolidarea formatului nostru principal - hipermarketul și dezvoltarea de concepte puternice de magazine pe segmentul de supermarket.

În plus, zona de proximitate este în focus în perioada următoare pentru a răspunde nevoilor clienților noștri. Până la finalul anului, vom continua să extindem rețeaua Express, cu peste 40 de magazine integrate și în franciză, consolidând totodată colaborarea cu producătorii locali – un pilon fundamental al strategiei noastre”, a concluzionat Narcis Horhoianu, Chief Marketing Officer & E-commerce în cadrul Carrefour România.

viewscnt
Afla mai multe despre
narcis horhoianu
carrefour românia
supeco