BMW va dezvolta un automobil de off-road extrem, rival cu Mercedes G Class

Chiar dacă celebrul model off-road Mercede G Klasse nu face volume uriașe, profiturile generate sunt în continuare substanțiale pentru constructorul auto german, care a lansat inclusiv o versiune electrică. Succesul acestuia, bazat pe interesul clienților cu bani pentru astfel de modele pare că i-a determinat pe rivalii de la BMW să intră și pe acest segment.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
BMW va dezvolta un automobil de off-road extrem, rival cu Mercedes G Class

Chiar dacă celebrul model off-road Mercede G Klasse nu face volume uriașe, profiturile generate sunt în continuare substanțiale pentru constructorul auto german, care a lansat inclusiv o versiune electrică. Succesul acestuia, bazat pe interesul clienților cu bani pentru astfel de modele pare că i-a determinat pe rivalii de la BMW să intră și pe acest segment.

Deși industria auto dădea semne că ar putea părăsi segmentele de automobile de off-road pur, noi jucători au ocupat locurile rămase libere atrăgând clienții dispuși să plătească sume importante de bani pentru vehicule care reușesc să străbată cele mai dificile suprafețe și să ofere în același timp un nivel de confort apreciabil.

Urmărește-ne și pe Google News
Patriarhia Română, expropriată pentru a face loc Magistralei 4 de metrou. Și proprietățile private sunt vizate CITEȘTE ȘI Patriarhia Română, expropriată pentru a face loc Magistralei 4 de metrou. Și proprietățile private sunt vizate

Cel mai bun exemplu este schimbul de locuri între Land Rover, care a renunțat să mai producă modelul Defender off-road, locul său fiind luat de mașinile Ineos.

Mercedes-Benz a rămas bine ancorat cu al său G Klasse, o mașină cu o reputație ireproșabilă în materie de off-road extrem și cu avantajele de imagine și de confort specifice brandului german. Cea mai nouă versiune a acestui model, cu propulsie electrică, nu are o popularitate la fel de mare, dar până la urmă volumele mici pot genera profituri mari, după cum demonstrează mărcile de lux Ferrari sau Lamborghini.

ULTIMA ORĂ Un avion de mici dimensiuni s-a prăbușit în curtea fabricii Astra Vagoane CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Un avion de mici dimensiuni s-a prăbușit în curtea fabricii Astra Vagoane

Rivalii de la BMW nu puteau rămâne prea mult timp pe margine, lăsând să treacă un profit potențial într-un segment în care, tehnologic vorbind, marca are toate instrumentele la îndemână pentru a-l ocupa.

Potrivit unor informații neoficiale, BMW a început dezvoltarea unui nou automobil cu capacități extinse de off-road, care va folosi platforma SUV-ului X5, care are deja suficiente trăsături 4x4 avansate. Modelul va fi produs în SUA, în uzina din Carolina de Sud, și va ținti în special piața din această țară, unde cererea pentru vehicule off-road este în continuare ridicată, iar legislația privind emisiile nu este la fel de drastică precum în Europa.

Modelul ar urma să fie un înlocuitor indirect pentru SUV-ul XM, ca model exclusivist. XM a reprezentat o premieră în istoria mărcii, cu o denumire care a ieșit din tiparele cunoscute alfanumerice.

Bigster e noua vedetă în Germania CITEȘTE ȘI Bigster e noua vedetă în Germania

Datele din piața americană arată că prețul mediu de tranzacție pentru Mercedes G Klasse este de aproximativ 200.000 de dolari, fiind al doilea cel mai scump automobil de lux mainstream, după Porsche 911.

BMW a dat un semnal privind preocupările sale de a intra în segmentul de off-road extrem cu versiunea xOffroad oferită pe modelul X5, care s-a bucurat de atenție din partea publicului. Mașina este echipată cu diferențial blocabil, cu moduri de rulare specifice deplasărilor pe teren accidentat (xSnow, xSand, xGravel, și xRocks) și protecție adecvată sub caroserie.

Nu este exclus să regăsim pe viitorul model BMW de off-road extrem un design retro, care să facă apel la aspectul vechilor mașini 4x4, pentru a cuceri procente bune din clienții G Klasse.

viewscnt
Daniel Apostol
Adrian Panaite

Teodora Preoteasa este o expertă în politici publice și finanțări europene, cu o carieră solidă construită în administrația publică centrală, în special în domeniul gestionării fondurilor europene și al programării strategice.

De-a lungul a peste 15 ani de activitate în instituțiile statului, a ocupat funcții de conducere, printre care secretar de stat, consilier de stat, director general și, în prezent, director al Direcției de Administrare a Fondurilor Europene în cadrul Băncii de Investiții și Dezvoltare a României.

A coordonat direct negocierea și implementarea Politicii de Coeziune 2021–2027 și a Planului Național de Redresare și Reziliență, gestionând un portofoliu investițional de peste 59 miliarde euro. A reprezentat România în dialogul cu instituțiile europene, contribuind la definirea priorităților naționale în domenii precum tranziția verde, digitalizare, sănătate și inovare. În paralel cu activitatea guvernamentală, Teodora are o experiență vastă în comitete strategice de investiții și guvernanță, fiind implicată în decizii privind instrumente financiare europene – inclusiv capital de risc, fonduri de digitalizare și acțiuni climatice – și în supravegherea unor companii de stat de interes național.

A contribuit la aprobarea strategiilor de investiții, la stabilirea criteriilor de eligibilitate și la monitorizarea performanței financiare, asigurând conformitatea cu regulamentele naționale și europene. Este, de asemenea, lector asociat la Academia de Studii Economice din București, unde formează viitoarea generație de specialiști în fonduri europene și politici publice.

NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0628 -0.0005-0.01 %
1 USD4.3331 +0.0158+0.37 %
1 GBP5.8856 +0.0260+0.44 %
1 CHF5.3754 -0.0037-0.07 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
Cele mai citite