Fluctuațiile de vânzări ale mărcii Dacia pe piețele din Europa, în acest an, au adus o mare surpriză în Germania, acolo unde concurența este mult mai puternică din partea celorlalte mărci și unde grupul Volkswagen domină vânzările cu toate mărcile sale, relevă datele Profit.ro.
Vânzările Dacia au profitat de revirimentul industriei auto din Germania, cea mai mare piață de vehicule din Europa, și au crescut în luna iulie, cu un procent aproape dublu decât media pieței.
Cu un volum de 7.224, Dacia a avut una dintre cele mai bune luni ale sale în cei 20 de ani de prezență în această țară, raportând un avans de 19,1%, mult peste cele 11 procente cu care a crescut piața auto din Germania în luna a șaptea.

Deși pentru moment nu au fost publicate cifrele privind vânzările detaliate pe modele, principalele motoare de creștere au fost noul Bigster, care se bucură de o cerere din ce în ce mai mare în rândul germanilor, Duster 3, aflat deja în al doilea an de existență, dar și Spring, care rămâne cel mai accesibil automobil electric din Europa.
Cota de piață a Dacia a fost în luna iulie de 2,7%, în creștere ușoară față de media anuală. Cu cifrele foarte bune din iulie, marca românească de automobile și-a îmbunătățit rezultatele din prima jumătate de an, reducându-și scăderea de la începutul anului la 3,6%. Totalul vânzărilor Dacia în intervalul ianuarie – iulie se ridică acum la 42.680 de autoturisme, cu o medie de peste 6.000 de autoturisme lunar, și o cotă de 2,6%.

Creșterea accelerată de vânzărilor Dacia a ridicat marca în clasamentul vânzărilor, imediat în apropiere de Toyota, fiind a patra marcă de pe piață non-germană sau care nu aparține unui grup german, după Ford, Hyundai și Toyota.
Succesul de moment al mărcii Dacia este cu atât mai important cu cât depășește performanțele unor mărci cu o poziție solidă în Germania, precum Volvo, Kia sau Peugeot, toate trei având scăderi consistente ale vânzărilor în ultima lună.

Inclusiv Tesla, aflată de mai multe luni într-un derapaj prelungit al vânzărilor sale, a înregistrat o scădere de -55% în iulie, în această țară, și a coborât cu vânzările la 1.110 unități, la doar o cincime față de cât vindea în urmă cu un an, când reușise să depășească Dacia. De la începutul anului, marca americană a mai vândut doar 10.000 de mașini, scăderea fiind de 58%.
Germania se află într-o perioadă de revenire a vânzărilor de automobile, susținută masiv de interesul tot mai mare pentru vehicule electrice. În iulie, clienții germani au cumpărat 264.802 autoturisme, cu 11,1% mai multe decât în urmă cu un an.

Deocamdată, de la începutul anului, vânzările sunt mai mici decât în 2024, cu 1,66 milioane de autoturisme, adică -2,5% raportat la ianuarie – iulie 2024.
Dacia a vândut anul trecut, în Germania, 71.500 de autoturisme, având o creștere de peste 4 procente, iar pentru 2025 mizează pe un posibil avans susținut de noul Bigster.
Cu toate acestea, posibile scăderi ale lui Sandero și ale lui Jogger ar putea afecta țintele mărcii pe această piață.