Toyota Motor Co. a anunțat că va construi încă o uzină, în Japonia, pentru a-și acoperi necesarul de producție pentru viitoarele modele. Japonezii au confirmat achiziția terenului și au anunțat data începerii producției.
Toyota și-a fixat ținta de 3 milioaane de vehicule pentru Japonia, iar pentru a menține această capacitate compania a anunțat cumpărarea unui teren, în zona Tokio, în cartierul Teihoucho.

Planul prevede construirea unei noi fabrici de automobile, supranumită de constructorul auto „Fabrica Viitorului”. Denumirea a fost aleasă datorită faptului că vor fi utilizate doar tehnologii de ultimă generație și un nivel ridicat al condițiilor de mediu.
„Toyota va continua să aspire la titlul de <cea mai bună companie din oraș> în fiecare țară și regiune unde operează”, transmite compania japoneză, care spune că va începe discuțiile cu stakeholderii, autoritățile locale și cetățenii rezidenți din zona în care se află terenul.
Viitoarea uzină ar trebui să înceapă să producă autovehicule „la începutul anilor 2030”, însă lista de modele care vor fi fabricate acolo „va fi stabilită în viitor”.

Toyota a anunțat un nou record de producție în prima jumătate de an, cu 4,9 milioane de vehicule produse în toată lumea, pentru mărcile Toyota și Lexus, după o creștere de 5,8% față de anul anterior.
Din acest total, 1,63 milioane de vehicule au fost asamblate în Japonia, în cele 15 fabrici pe care le operează compania, restul de 3,27 milioane de vehicule fiind produse în afara Japoniei, de asemenea un nou record istoric al companiei, după o creștere de 4,4%.
Cu tot cu Daihatsu și Hino, grupul Toyota a produs 5,52 milioane de vehicule în intervalul ianuarie – iunie, cu 8,8% mai multe decât în 2024.

De asemenea, vânzările Toyota și Lexus au atins un nou nivel record, cu 5,15 milioane de vehicule, avansul față de anul precedent fiind de 5,5%. Un volum de 4,39 milioane de vehicule au fost vândute în afara Japoniei, și acest număr fiind un nou record pentru compania japoneză (+4,3% față de 2024).
În Europa, Toyota a produs mai puține vehicule în intervalul menționat, cu -7,7%, totalul înregistrat fiind de 405.160 de unități.
Au fost înregistrate scăderi atât în UE - Toyota are uzine în Franța, cu cea mai mare fabrică din regiune a japonezilor (144.810 unități, -2,6%), și în Cehia (115.152 unități, -7,7%) - cât și în afara UE, respectiv în Turcia, unde sunt asamblate o bună parte dintre modelele livrate în UE (96.678 vehicule, -11,1%), și în Marea Britanie (48.520 unități, -14,4%).
Toyota pune această scădere mică pe seama diferențelor de zile lucrătoare dintre cei doi ani.

Rezultatele financiare ale Toyota pentru primul trimestru al anului fiscal curent (aprilie – iunie) araată o creștere de 3,5% a veniturilor, la 12,2 miliarde yeni, dar o scădere a profitului operațional, cu 11 procente (1,16 miliarde yeni) și a profitului net, cu 37% (841,3 miliarde yeni). Pentru finalul anului fiscal compania estimează o scădere chiar mai mare a rezultatului net, cu peste 44%.
Una dintre cauzele creșterii costurilor, care au dus la aceste rezultate, este majorarea tarifelor din SUA, cea mai mare piață a Toyota, unde sunt vândute vehicule exportate atât din Japonia, cât și din Canada și Mexic.
Bilanțul arată un impact de 450 miliarde yeni în trimestrul 1 al anului fiscal și o estimare pentru 1.400 miliarde yeni până la finalul anului fiscal. Japonia a reușit să negocieze o scădere la 12,5% a tarifelor cu SUA, după ce în intervalul martie – iulie valoarea a fost de 25%.