Vânzările aproape inexistente și costurile nejustificate de marketing au condus la o situație paradoxală pentru Polestar. O marcă auto născută în China și extinsă la nivel global se vede nevoită să-și închidă porțile pe piața de origine, deși rămâne activă în restul lumii.
Polestar a fost lansată ca o subsidiară a Volvo, dar a fost de la bun început o marcă auto originară din China. Parte a grupului de companii Geely Holding, inventată de chinezi pentru a prelua o exploata segmentul premium de automobile electrice, mașinile Polestar au fost încă de la bun început produse în China, pentru piețele din toată lumea. Au fost țintite deopotrivă SUA și Europa, la fel cum a fost țintită China, piața de origine.

Între timp, lucrurile s-au degradat pentru Polestar, din motive care țin de lipsa de notorietate a mărcii, de lipsa de acceptare din parte clienților a sistemului de vânzări directe și pe bază de abonament, așa cum își doreau managerii companiei, dar mai ales de frânarea bruscă a vânzărilor de automobile electrice pe piețele occidentale.
În acest context, piața din China putea reprezenta o salvare de moment pentru Polestar, având în vedere susținerea de care se bucură din partea Geely și de afinitatea tot mai mare a chinezilor pentru mașinile produse local.

Din păcate, realitatea nu a confirmat niciun plan, pentru că, în paralel cu scăderea drastică a vânzărilor (aflate oricum la un nivel modest) în SUA și Europa, Polestar a rămas fără clienți și în China.
Cele mai noi statistici din această țară arată că vânzările Polestar în primele șase luni ale acestui an pe piața chineză s-au redus la doar 69 de vehicule, cu zero vânzări în aprilie și mai. Asta în timp ce la nivel global marca a reușit să se redreseze parțial, raportând 30.000 de vehicule vândute, în creștere cu 51%.

Potrivit presei chineze, mai multe parteneriate pe care marca Polestar le avea pe plan local pentru distribuirea mașinilor sale au fost închise, iar conducerea mărcii a fost schimbată. Brandul premium care cândva era doar un sub brand de performanță al Volvo a rămas în prezent cu un singur showroom, în Shanghai, în timp ce magazinul online care ar fi trebuit, conform planurilor inițiale, să reprezinte principalul canal de vânzări, s-a închis.
Nici situația financiară a mărcii nu este una grozavă, dat fiind faptul că în 2024 compania raporta o pierdere de 2 miliarde de dolari. În 2025, raportul pentru trimestrul al doilea n-a fost încă publicat, dar în primul trimestru cuprindea o pierdere netă de 190 de milioane de dolari, una mai mică decât cea de anul trecut (276 milioane dolari). În iunie, principalul acționar al Geely, Li Shufu, fondatorul holdingului chinez, a făcut o investiție de 200 de milioane de dolari în acțiuni Polestar, pentru a susține financiar compania aflată într-o situație dificilă.
Polestar vinde în prezent trei modele, 2, 3 și 4, și pregătește lansarea altor noi modele, 5, 6 și 7, în anii viitori. O noutate este transferul producției Polestar 3 în uzina Volvo din Slovacia, acolo unde marca suedeză va avea o supracapacitate de producție.