Unul dintre cele mai vândute automobile electrice din Europa, rechemat pentru probleme de software

Unul dintre cele mai vândute automobile electrice din Europa, rechemat pentru probleme de software
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris marţi, 08:12

Cel mai nou model complet electric al producătorului suedez Volvo, deținut de compania chineză Geely, face obiectul unei rechemări ample, care va cuprinde aproape toate mașinile produse până acum.

Urmărește-ne și pe Google News

Proprietarii mașinilor Volvo EX30 vor trebui să-și facă o actualizare de software din motive de siguranță, mașina fiind obiectul unui recall lansat de constructor, pentru aproape toate modelele fabricate de la lansare și până astăzi, adică 71.956 de mașini.

Cauza acestei rechemări, care nu se va derula în service, ci online (Over the Air), prin sistemul de actualizare, este o posibilă defecțiune care face ca ecranul central să afișeze vitezometrul în modul de test, în loc să afișeze viteza reală a mașinii.

Volvo EX30 a mai făcut obiectul unei actualizări de software, după lansarea pe piață, tot din cauza unei probleme de funcționare.

Constructorul suedez a transmis că proprietarii mașinilor vizate de rechemare vor fi anunțați privind modul în care se va face actualizarea și felul în care trebuie să acționeze până atunci. Din fericire, nu există nicio raportare a vreunui incident produs din cauza acestei defecțiuni.

Datele privind vânzările de mașini electrice din Europa, în acest an, arată că Volvo EX30 a fost cel mai vândut automobil electric din regiune, după Tesla Model Y, cu 8.000 de unități vândute în aprilie și 21.700 de unități în primele patru luni ale anului. Este în același timp al treilea cel mai vândut automobil al Volvo, în acest an, după XC40 și XC60.

Noul Volvo EX30 a surprins piața, datorită prețului mic, în raport cu poziția premium a mărcii și cu propulsia electrică. Lansat pe piață cu un preț de aproximativ 38.500 de euro, mașina electrică suedeză are o versiune entry-level cu baterie LFP, fiind echipată cu un motor electric de 272 CP și cu o baterie de 49 kWH, cu o autonomie de numai 344 km. Versiunile superioare au o baterie litiu-Ion, de capacitate mai mare, cu autonomie de 480 km.

Vânzările globale ale Dacia au reînceput să crească CITEȘTE ȘI Vânzările globale ale Dacia au reînceput să crească

Software-ul care guvernează buna funcționare a lui EX30 include sistemele de asistență din cadrul Park Pilot Assist, care permite parcarea automată, controlată de mașină, în orice spațiu de parcare, paralel, perpendicular, în curbe sau diagonale. Senzorii acestui sistem identifică orice loc de parare disponibil, iar mașina va parca ulterior singură, sub supravegherea șoferului, pe locul ales. În fiecare secundă, pe ecran sunt afișate distanțele față de fiecare obiect din parcare, fie pereți, mașini sau borne, astfel că orice decizie de oprire poate fi luată în cunoștință de cauză.

Suma sistemelor de asistență și a funcțiilor de control este asigurată de elemente dezvoltate împreună cu partenerii de la Google, Apple și Qualcomm, iar pe zona de informații și divertisment colaborarea cu ECARX, prin intermediul companiei de software HaleyTek.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo ex30
volvo electric
volvo google