Branduri mari, de la American Eagle la Swatch, sub focul criticilor pentru campanii considerate ofensatoare

Tot mai multe companii globale se confruntă cu reacții negative la campaniile de marketing, acuzate de lipsă de empatie sau de gafe culturale, unul dintre cazuri fiind cel al American Eagle, care a fost criticată pentru jocul de cuvinte ”jeans” și ”genes”, din reclama cu actrița Sydney Sweeney, perceput ca nepotrivit, relatează CNBC.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Branduri mari, de la American Eagle la Swatch, sub focul criticilor pentru campanii considerate ofensatoare

Tot mai multe companii globale se confruntă cu reacții negative la campaniile de marketing, acuzate de lipsă de empatie sau de gafe culturale, unul dintre cazuri fiind cel al American Eagle, care a fost criticată pentru jocul de cuvinte ”jeans” și ”genes”, din reclama cu actrița Sydney Sweeney, perceput ca nepotrivit, relatează CNBC.

Swatch a stârnit indignare după ce a prezentat un model asiatic făcând un gest ofensator, iar Colgate-Palmolive a avut o reclamă interzisă în Marea Britanie pentru conotații problematice legate de tonul pielii, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Primul conflict în România între muncitorii români și cei nepalezi. Bătaie generală VIDEO CITEȘTE ȘI Primul conflict în România între muncitorii români și cei nepalezi. Bătaie generală VIDEO

În plus, schimbarea logo-ului Cracker Barrel a fost considerată ”sterilă” și ”fără suflet”, iar lansări recente ale Adidas și Prada au fost acuzate de utilizare abuzivă a elementelor culturale.

Specialiștii în branding spun că multe companii folosesc încă ”manuale” de comunicare depășite, încercând să evite ofensele fără a înțelege cu adevărat cultura și diversitatea consumatorilor.

În timp ce unele branduri, precum Gap, au reușit să transforme greșelile altora în oportunități prin campanii incluzive, altele se lovesc de critici dure.

Guvernul britanic intenționează să reformeze sistemul de apeluri în materie de azil CITEȘTE ȘI Guvernul britanic intenționează să reformeze sistemul de apeluri în materie de azil

Într-o eră a rețelelor sociale și a polarizării opiniei publice, experții consideră că mărcile trebuie să găsească un echilibru delicat între asumarea riscurilor și autenticitate.

Controversele pot aduce atenție și publicitate gratuită, dar lipsa empatiei poate lăsa urme de durată asupra reputației brandurilor.

viewscnt
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0539 -0.0006-0.01 %
1 USD4.3207 -0.0366-0.84 %
1 GBP5.8325 -0.0129-0.22 %
1 CHF5.3868 +0.0034+0.06 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
Cele mai citite