Platforma de comerț electronic cu sute de firme în cazul cărora Antifrauda a inițiat acum o amplă verificare, pe motiv că nu și-au îndeplinit obligațiile fiscale, este eMag, cel mai mare retailer online român, potrivit informațiilor obținute de Profit.ro.
Firmele sunt din afara României, dar înregistrate în UE.
Platforma în sine, eMAG, nu este vizată de verificări, obligațiile fiscale care nu au fost îndeplinite fiind în responsabilitatea firmelor respective. În mod similar, Antifrauda desfășoară frecvent controale vizând firme care operează cu flote de mașini pe platformele de transport alternativ și nu platformele.
La acest moment sunt vizați nerezidenți care nu utilizează sistemul special pentru vânzările intracomunitare de bunuri la distanță (One Stop Shop) și nu sunt înregistrați pentru vânzări la distanță.

Ca urmare a verificărilor, DGAF a constatat că în perioada 2022 - iunie 2025, un număr de 227 de entități, înregistrate fiscal în UE, au comercializat bunuri prin intermediul unei platforme locale de comerț electronic către clienți din România, în valoare totală de 226,79 milioane lei.
Acțiunea DGAF a vizat firmele care nu s-au aliniat la legislația fiscală. Livrările efectuate de aceste entități se încadrează în categoria "vânzărilor la distanță", pentru care plafonul de 10.000 de euro (echivalentul a 46.337 de lei pentru România) a fost depășit, ceea ce înseamnă că aceste entități ar fi trebuit să se înregistreze în scopuri de TVA sau să utilizeze sistemul special pentru vânzările intracomunitare de bunuri la distanță (One Stop Shop). Potrivit Codului Fiscal, locul livrării se consideră a fi în România, iar firmele care efectuează livrările de bunuri sunt responsabile cu plata TVA.

În urma interogării bazelor de date, acțiunea DGAF a relevat că niciuna dintre entitățile verificate nu era înregistrată în scopuri de TVA în România și nici nu a folosit sistemul One-Stop-Shop.
În urma controalelor, DGAF a emis, până la data de 22 august 2025, Decizii de instituire a măsurilor asigurătorii pentru 219 entități, pentru o sumă totală de 40,43 milioane de lei.
Totodată, au fost indisponibilizate și instituite sechestre asigurătorii pentru bunuri în valoare de 25,63 milioane de lei.

De asemenea, a fost încasată în contul de garanții suma de 8,65 milioane de lei.
Celelalte opt entități sunt în diferite stadii de verificare, existând situații particulare care sunt tratate punctual.