În România se va putea circula pe calea ferată doar în 2 ore între Cluj și Bihor, transmite Asociația Pro Infrastructură.
Primele două loturi, din cele patru ale liniei Cluj-Episcopia Bihor aflate în reconstrucție, sunt deocamdată singurele cu șanse să devină proiecte funcționale în august 2026 și să salveze o parte din banii europeni alocați prin PNRR.

"Ca să luăm banii, trebuie să demonstrăm Comisiei Europene că linia este funcțională în august 2026. Putem face asta dacă expediem trenuri diesel, care n-au nevoie de curent electric", arată organizația.
Ambele loturi sunt proiectate și executate de asocierea RailWorks formată din Alstom și Arcada.

Cluj-Aghireș este la 40% stadiu fizic, progres raportat de CFR de 2 puncte procentuale în august față de iulie.

Aghireș-Poieni a trecut de 50% în teren, fiind cel mai avansat. Linia traversează dealurile Căpușului pe un traseu sinuos, ajunge la cea mai mare altitudine, aproximativ 550 metri în zona tunelului Stana, apoi coboară spre Huedin.

După încheierea tuturor lucrărilor, cândva prin 2028-2030, calea ferată Cluj-Episcopia Bihor va oferi o mobilitate foarte bună între zonele metropolitane Cluj-Napoca și Oradea.

Este estimat un timp de călătorie de 2 ore cu trenurile InterRegio, cu o singură oprire.

De asemenea, va fi o rută alternativă de conectivitate cu Europa centrală și țările baltice pentru transportul de marfă datorită electrificării, oferind posibilitatea de operare a garniturilor cu locomotive puternice.
