DECIZIE Noua rovinietă TollRO, amânată cu jumătate de an

Guvernul a amânat cu 6 luni aplicarea noului sistem de tarifare elctronică pe rețeaua de drumuri naționale din România, prevăzut inițial să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2026. Astfel, noul sistem, care vizează toate categoriile de vehicule înmatriculate, se va aplica de 1 iulie 2026.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
DECIZIE Noua rovinietă TollRO, amânată cu jumătate de an

Guvernul a amânat cu 6 luni aplicarea noului sistem de tarifare elctronică pe rețeaua de drumuri naționale din România, prevăzut inițial să intre în vigoare de la 1 ianuarie 2026. Astfel, noul sistem, care vizează toate categoriile de vehicule înmatriculate, se va aplica de 1 iulie 2026.

Noul sistem de tarifare rutieră electronică va include atât un mod de tarifare având la baza durata de utilizare a infrastructurii rutiere pentru autoturisme, autobuze, autocare și vehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) ≤ 3,5 tone, cât și un mod de tarifare în funcție de distanța parcursă pentru vehiculele de transport marfă cu MTMA > 3,5 tone.

Urmărește-ne și pe Google News

Astfel, noul sistem de tarifare rutieră electronică trebuie să includă și funcționalitățile specifice pentru colectarea tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri naționale din România (TollRo) pentru vehiculele de transport marfă cu MTMA > 3,5 tone.

”Decizia de prorogare a termenelor a fost necesară pentru a permite implementarea etapizată a STRR, care presupune dezvoltarea soluției informatice, achiziția echipamentelor pentru amplasamentele de control și realizarea infrastructurii aferente”, arată Guvernul.

Bolojan dă spre închiriere Vila din Aviatorilor, pe care RA-APPS a cheltuit 14 milioane lei și care urma să fie reședință oficială pentru \ CITEȘTE ȘI Bolojan dă spre închiriere Vila din Aviatorilor, pe care RA-APPS a cheltuit 14 milioane lei și care urma să fie reședință oficială pentru "un fost șef al statului român"

Conform legii de reglementare a noului sistem, rovinieta va fi aplicată în funcție de categoria vehiculului, clasa de emisii poluante (EURO), durata de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România, iar durata de utilizare va cuprinde dura de parcurs, cât și cea de staționare. Conform propunerii legislative, vehiculele de transport mixt se asimilează, din punct de vedere al tarifului de utilizare, cu vehiculele de transport marfă.

Rovinieta va fi aplicată pe rețeaua de drumuri naționale din România cu excepția sectoarelor de drum național aflate în intravilanul municipiilor între indicatoarele de intrare/ ieșire în/ din acestea.

Rovinieta va fi achitată anterior utilizarii rețelei de drumuri naționale din România si este structurata în funcție de durata de utilizare a acesteia, astfel: o zi, 10 zile, 30 de zile, 60 de zile si 12 luni.

Tariful zilnic nu va depăși 9 % din tariful pentru 12 luni, tariful pe 10 zile nu va depăși 12% din tariful pentru 12 luni, tariful lunar nu va depăși 19% din tariful pentru 12 luni iar tariful pe două luni nu depășește 30 % din tariful pentru 12 luni.

ULTIMA ORĂ DECIZIE Sistemul pensiilor private, anunțat de Profit.ro, schimbat - retragere 30% în primă fază, restul eșalonat lunar în 8 ani CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ DECIZIE Sistemul pensiilor private, anunțat de Profit.ro, schimbat - retragere 30% în primă fază, restul eșalonat lunar în 8 ani

”Înregistrarea în format electronic a informațiilor privind achitarea rovinietei, gestiunea datelor privind vehiculele pentru care acesta a fost achitat, monitorizarea și controlul achitării rovinietei prin intermediul mijloacelor tehnice se va face printr-un sistem informatic, care va fi denumit generic SER”, mai arată sursa citată.

Tariful rutier este stabilit  în funcție de distanța parcursă pe rețeaua de drumuri de interes național va fi reprezentat de TollRO

Conform expunerii de motive a proiectului de lege adoptat de către Executiv, CNAIR este entitatea desemnată să perceapă și să încaseze TollRO.

TollRO va fi aplicat pentru toate vehiculele înmatriculate care sunt folosite pe acesta, concepute și construite pentru transportul de marfă cu masă totală maximă autorizată (MTMA) mai mare de 3,5 tone.

Vehiculele de transport mixt se asimilează, din punct de vedere al TollRO, cu vehiculele de transport marfă.

DECIZIE Băsescu a primit de la Guvern un apartament într-un bloc CITEȘTE ȘI DECIZIE Băsescu a primit de la Guvern un apartament într-un bloc

Pentru colectarea TollRO prin STRR se introduce sistemul de tarifare rutiera electronica in Romania, denumit STRR.

STRR este interoperabil cu sistemele de tarifare rutieră electronică din celelalte state membre ale UE prin intermediul SETRE, complementar STRR.

STRR oferă utilizatorilor SETRo acces la SETRE.

„TollRO se va percepe pentru utilizarea domeniului SETRE România, care este reprezentat de rețeaua de drumuri naționale din România, cu excepția sectoarelor de drum național aflate în intravilanul municipiilor între indicatoarele de intrare/ ieșire în/ din acestea, pentru utilizarea căreia tariful de trecere datorat este colectat prin intermediul unui sistem de tarifare rutieră electronică”, mai indică sursa citată.

TollRO este staibilit în funcție de un tariful unitar si de distanta parcursă pe un sector de drum din domeniul SETRE Romania exprimată in unități intregi de kilometri.

ANAF lansează o campanie vizând restaurante, baruri, fast-food-uri: Dacă nu i se dă bon fiscal, clientul primește gratis CITEȘTE ȘI ANAF lansează o campanie vizând restaurante, baruri, fast-food-uri: Dacă nu i se dă bon fiscal, clientul primește gratis

Tariful unitar cuprinde un tarif de utilizare a infrastructurii si un tarif bazat pe costuri externe care au la bază principiile recuperării costurilor infrastructurii si cele legate de poluarea atmosferică generată de trafic.

Astfel, TollRo este calculat prin înmulțirea tarifului unitar cu distanța parcursă.

Categoriile și nivelul tarifului unitar sunt aprobate prin ordin al ministrului Transporturilor și Infrastructurii, mai indică sursa menționată.

Cum poate fi achitat TollRO

TollRO poate fi achitat:

- în baza unui contract încheiat de un utilizator SETRo cu un furnizor SETRo.

- în baza unui tichet de rută cu o singură trecere, emis prin intermediul aplicațiilor informatice interconectate cu STRR. Tichetul de rută se achită anterior efectuării trecerii.

- prin aplicație mobile pusă la dispoziția utilizatorilor cu titlu gratuit de CNAIR;

Aplicația mobilă poate fi utilizată pentru vehiculele înmatriculate în România.

Extinderea utilizării aplicației mobile pentru vehiculele înmatriculate în alte state se stabilește prin ordin al ministrului transporturilor și infrastructurii.

CNAIR stabilește cuantumul TollRo datorat și încasează suma aferentă:

a) de la furnizorul SETRo, pe baza declarațiilor privind TollRo transmise. Încasarea acestei sume de CNAIR se realizează independent de momentul efectuării plății acesteia între utilizator și furnizorul SETRo;

b) de la utilizatorul domeniului SETRE România, în baza datelor din tichetul de rută, înscrise în STRR;

c) de la utilizatorul domeniului SETRE România, în cazul utilizării aplicației mobile, în baza datelor colectate de la aceasta.

ING anunță în România - Kit de siguranță în HomeBank. Metafora „gogoșilor financiare” FOTO CITEȘTE ȘI ING anunță în România - Kit de siguranță în HomeBank. Metafora „gogoșilor financiare” FOTO

„Serviciile de tarifare rutieră electronică pe domeniul SETRE România, oferite în conformitate cu prezenta lege vor respecta dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 8/2022 privind interoperabilitatea sistemelor de tarifare rutieră electronică și facilitarea schimbului transfrontalier de informații cu privire la neplata tarifelor rutiere, cu modificarile ulterioare. Pentru utilizarea domeniului SETRE România, utilizatorii pot încheia contracte privind serviciile de tarifare rutieră electronică cu oricare”, mai este precizat în expunerea de motive a proiectului de lege.

Utilizatorii care nu au achitat TollRO, trebuie să plătească un tarif compensatoriu către CNAIR

În cazul în care a fost constată neplata TollRo, utilizatorii au obligația de a plăti către CNAIR un tarif compensatoriu.

Cuantumul tarifului compensatoriu este: a) de o sută de ori valoarea TollRo datorat, dar nu mai mult de 1.000 lei în situația în care se poate stabili distanța parcursă pe domeniul SETRE România; în acest caz valoarea TollRo achitată necorespunzător nu se restituie;

b) de 2.000 lei, în situația în care nu se poate stabili distanța parcursă pe domeniul SETRE România.

În cazul constatării unei neplăți a TollRo pentru un vehicul înmatriculat într-un stat membru al Uniunii Europene, CNAIR notifică deținătorului vehiculului, prin intermediul unei scrisori de informare, neplata, obligația de achitare a tarifului compensatoriu, precum și a cheltuielilor administrative generate de notificare.

Plata sumelor datoratetrebuie realizată în termen de maxim de 72 ore de la primirea scrisorii de informare.

ULTIMA ORĂ Bolojan vrea limită la orele de muncă pentru cei cu mai multe contracte de muncă la stat, dar și la privat CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Bolojan vrea limită la orele de muncă pentru cei cu mai multe contracte de muncă la stat, dar și la privat

Plata este considerată efectuată la momentul creditării contului CNAIR cu suma datorată.

Achizarea tarifului compensatoriu pune capăt neplății și oricăror sancțiuni ulterioare împotriva deținătorului vehiculului.

Neplata acestor sume constituie contravenție și se sancționează cu amenda contravențională.

În cazul TollRO contravenția nu este continuă.

„În scopul descurajării neplății TollRo, amenda se stabilește între un minim, reprezentând de 10 ori cuantumul tarifului compensatoriu și un maxim, reprezentant de 20 de ori tariful compensatoriu”, mai explică sursa amintită.

La efectuarea controlului prin oprirea vehiculului, în situația în care este constatat că a avut loc o neplată a TollRO, personalul abilitat conform prezentei legi notifică conducătorul, după identificarea acestuia, prin intermediul unei înștiințări de plată, cu privire la obligativitatea achitării tarifului compensatoriu.

În această situație, tariful compensatoriu este plătit pe loc prin mijloace electronice în contul indicat în înștiințarea de plată.

În cazul refuzului conducatorului vehiculului de a achita tariful compensatoriu, personalul abilitat face mențiune despre aceasta în înștiintarea de plată, constată contravenția, stabilește amenda și încheie procesul - verbal de contravenție pe numele acestuia.

„În cazul vehiculelor înmatriculate într-un stat care nu este membru al Uniunii Europene, procesul – verbal de contravenție se comunică Poliției de Frontieră care nu va perminte intrarea în România a conducătorului vehiculului, până la achitarea amenzii contravenționale”, mai este precizat în expunerea de motive a proiectului de lege.

viewscnt
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0578 -0.0033-0.07 %
1 USD4.3387 -0.0075-0.17 %
1 GBP5.8482 -0.0197-0.34 %
1 CHF5.3890 +0.0054+0.10 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
Cele mai citite