O companie chineză a lansat serviciul de achiziție de automobile produse în China cu livrare direct la adresa clienților din Europa, în condiții legale, cu omologările corespunzătoare.
Dacă până acum cumpărătorii de mașini de pe diverse site-uri chinezești, de tip Ali Express, puteau opta pentru achiziție dar erau nevoiți să se ocupe singuri de formalitățile vamale și de ridicarea mașinilor din porturi, de-acum înainte toate serviciile de acest tip vor fi asigurate de o companie chineză, care a anunțat că renunță la livrările în SUA, din cauza tarifelor vamale, și se concentrează pe clienții din Europa.

„Pentru prima dată, pasionații de vehicule electrice din Europa pot comanda un vehicul electric chinezesc, BEV sau PHEV, direct din China și îl putem livra direct la ușa lor.
Noul nostru serviciu elimină complexitățile și dificultățile cunoscute asociate cu importurile internaționale de mașini”, a transmis Jakub Gersl, director operațional al China EV Marketplace. Site-ul este cunoscut pentru oferta de mașini pe piețele internaționale, având mii de vehicule vândute anual, dar toate cu livrare în port, unde trebuie efectuate procedurile vamale, după care cele privind omologarea.
Cu noul serviciu, mașinile comandate vor ajunge în fața locuinței clientului și vor putea fi înmatriculate, conform celor de la China EV Marketplace.

Pe site-ul lor sunt disponibile mașini cu prețuri greu de imaginat în Europa, începând de la 9.000 – 10.000 de dolari, pentru modele mici, precum BYD Seagull (Dolphin Surf), Geely Ceome, Wuling Bingo, Neta Aya, dar și la prețuri sub 20.000 de dolari pentru modele mai mari: Baojun Yep, un SUV asemănător cu Suzuki Ignis, costă 11.200 dolari, un BYD Seal 06 costă 15.300 dolari, iar un Leapmotor C10 poate fi comandat pentru 17.030 de dolari. La aceste sume se adaugă transportul și taxele vamale.
„Expediem mașini în Uniunea Europeană. Odată ce mașina sosește în port, putem livra în orice colț al Europei. Clientul este obligat să plătească vama și alte taxe, dacă este cazul. Noi putem ajuta cu acest serviciu. Putem asigura omologarea EU”, anunță compania chineză, care afișează un preț de 2.500 de dolari pentru omologarea individuală.

Transportul pentru un vehicul este, cu compania de transport a vânzătorului, 2.870 de dolari, cu livrare în port, dar există și opțiunea alegerii unui transportator propriu. Pentru varianta cu livrare la ușă costul urcă la 5.470 de dolari, iar varianta intermediară cu ridicare din centrul din Praga transportul este de 4.170 dolari.
În total, taxele pe care le are de plătit un client pentru a primi o mașină de 10.000 de dolari la ușă încep de la aproximativ 8.000 de dolari, dar pentru unele mărci taxa vamală ridicată ar putea crește costurile cu până la 1.800 de dolari. Cu tot cu livrare, toate costurile ajung la peste 10.000 de dolari, pentru mărcile care au o taxă vamală de 27% și depășesc 12.000 de dolari pentru mărcile care datorează 45% taxe vamale.

Potrivit China EV Marketplace, omologarea durează 2-3 săptămâni și vine cu un certificat E8*X, împreună cu numere de înmatriculare, după caz. Pentru vehicule PHEV, u cost suplimentar de 400 de dolari va fi necesar pentru testele de emisii.
Compania chineză are sediul european în Praga, Cehia, unde se află și parcul de unde pot fi ridicate mașinile de către clienții care nu au optat pentru livrarea la domiciliu.