FOTO Secretul lui Renault 5: componente de la Duster, Captur și Clio, care se vor regăsi și pe Sandero electric

Dacia a pus umărul la succesul lui Renault 5, oferind modelului electric al francezilor o parte dintre componentele platformei AmpR Small. Inginerii francezi au electrificat platforma CMF-B cu componente din banca proprie de piese pentru a ține costurile reduse.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
FOTO Secretul lui Renault 5: componente de la Duster, Captur și Clio, care se vor regăsi și pe Sandero electric

Dacia a pus umărul la succesul lui Renault 5, oferind modelului electric al francezilor o parte dintre componentele platformei AmpR Small. Inginerii francezi au electrificat platforma CMF-B cu componente din banca proprie de piese pentru a ține costurile reduse.

Renault 5 este unul dintre pariurile câștigate ale fostului CEO al companiei franceze, Luca de Meo, pentru relansarea vânzărilor de automobile electrice și pentru a concura de la egal la egal cu giganții VW Group și Stellantis, care au o gamă extinsă de BEV-uri.

Urmărește-ne și pe Google News
Electromagnetica vinde stații de încărcare mașini electrice CITEȘTE ȘI Electromagnetica vinde stații de încărcare mașini electrice

Pentru a bifa punctele cheie pe care le-a urmărit cu acest model, Renault a apelat la o serie de soluții tehnice, care au reușit să țină costurile jos și să asigure totodată performanțe de top pentru mașina electrică ce a înlocuit cunoscutul model ZOE, relevă datele Profit.ro.

Printre aceste soluții tehnice se numără și platforma care stă la baza lui Renault 5, care astăzi se numește AmpR Small, dar care la origine s-a numit CMF-BEV. Aceasta este puternic legată de CMF-B, arhitectura care se află sub caroseriile modelelor Dacia.

Unul dintre specialiștii care au coordonat proiectul R5 din cadrul producătorului francez a explicat că timpul scurt pe care l-au avut la dispoziție și obiectivele ferme pe care inginerii le-au avut de atins au determinat găsirea celor mai bune soluții.

Nicușor Dan, cu familia la Roșia Montană FOTO CITEȘTE ȘI Nicușor Dan, cu familia la Roșia Montană FOTO

Șasiul dedicat propulsiei electrice a permis o amplasare ideală a bateriei, spre deosebire de platformele multi-propulsie, cum există de exemplu la Stellantis sau la BMW, care au unele restricții de structură specifice motoarelor cu combustie.

FOTO Secretul lui Renault 5: componente de la Duster, Captur și Clio, care se vor regăsi și pe Sandero electric

Plecând de la această poziționare a celulelor de baterie, s-a reușit atât protecția superioară a bateriei, cât și rigidizarea mai bună a structurii. De asemenea, s-a obținut o consolă frontală foarte scurtă, care a contribuit deopotrivă la designul dorit, mult mai sportiv, și la asigurarea unui spațiu interior generos, în pofida dimensiunii reduse a mașinii (sub 4 metri).

FOTO Nou sistem pentru ambalajele cu garanție: Compartimente speciale pe coșurile de gunoi, pentru cine vrea să returneze pe bani CITEȘTE ȘI FOTO Nou sistem pentru ambalajele cu garanție: Compartimente speciale pe coșurile de gunoi, pentru cine vrea să returneze pe bani

Un dezavantaj al acestei abordări este însă faptul că mașina a primit cea mai mare dimensiune a bateriei pe care o putea găzdui caroseria, ceea ce înseamnă că în viitor bateria nu mai poate fi mărită. Renault 5 a fost proiectată și este oferită cu două baterii, una de 40 kWh, cu trei module, și cea mai mare, de 52 kWh, cu patru module.

Fiecare modul are o greutate de 55 kg, ceea ce determină o greutate de 220 kg pentru bateria de 52 kWh.

FOTO Secretul lui Renault 5: componente de la Duster, Captur și Clio, care se vor regăsi și pe Sandero electric

Potrivit explicațiilor tehnice oferite de reprezentanții Renault, componentele platformei AmpR Small au fost preluate de la modelele existente în gamele Renault și Dacia și care folosesc într-o variantă sau alta platforma CMF-B. De exemplu, direcția este similară cu cea de pe Captur, iar suspensia față este similară cu Clio și Captur, cu mici modificări.

În același timp, pentru suspensia spate s-a optat pentru o suspensie independentă, care să permită un spațiu mai mare pentru bateria care a fost amplasată până spre spate, pentru o distribuire mai bună a masei sale.

În portofoliul CMF-B, cea mai convenabilă soluție tehnică de acest tip a fost cea de pe Duster și Bigster, în versiunea 4x4, cu o structură inferioară a casroseriei similară cu cea de pe Duster. În acest fel, s-a câștigat spațiul, dar a fost realizată și o economie de buget.

EXCLUSIV Dacia poate anunța un motor full-hibrid complet nou, pe Sandero CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Dacia poate anunța un motor full-hibrid complet nou, pe Sandero

Proiectarea întregului proces de fabricație a avut în vedere scurtarea timpului de asamblare, de la 14 ore, cât este necesar pentru Megane E-TEch, la doar 10 ore. Acest lucru a fost posibil prin reducerea semnificativă a numărului de piese, respectiv cu circa 250 mai puține față de Zoe.

Renault 5 s-a lansat în 2024, dar livrările sale au început în acest an, înregistrând o creștere rapidă a comenzilor pe toate piețele europene.

După primele șase luni ale acestui an, Renault 5 avea deja 34.175 de exemplare livrate în Europa, potrivit datelor Profit.ro, devenind cel mai vândut automobil electric în mai multe dintre piețele majore și lider al segmentului electric pe cele patru mari piețe vest-europene, Franța, Germania, Italia și Spania.

FOTO Secretul lui Renault 5: componente de la Duster, Captur și Clio, care se vor regăsi și pe Sandero electric
viewscnt
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru

NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0611 +0.0038+0.08 %
1 USD4.3462 +0.0150+0.35 %
1 GBP5.8679 +0.0152+0.26 %
1 CHF5.3836 +0.0101+0.19 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
Cele mai citite