Schimbările majore în comportamentul cumpărătorilor din SUA și Europa pe segmentul electric au determinat conducerea Ford Motor să-și modifice strategia de modele, pentru a se adapta noilor cerințe. "Putem câștiga bani din vehicule electrice", spune CEO-ul Jim Farley.
Ford a decis să amâne planurile pentru dezvoltarea și producția de noi pickup-uri electrice, în condițiile în care cererea pentru acest tip de vehicule nu este atât de mare. Compania a anunțat furnizorii că producția celor două noi pickup-uri electrice prevăzută pentru 2027 se va muta în 2028, cel mai probabil.

De asemenea, o nouă versiune E-Transit, care este prevăzută pentru producție în SUA, a fost amânată cu doi ani.
Reprezentanții Ford au confirmat pentru Automotive News că actuala gamă de mașini satisface nevoile clienților. „Vom fi agili în ajustarea calendarului de lansare”, spun cei de la Ford, care subliniază că vizează „o profitabilitate îmbunătățită.”

Pe de altă parte, Ford își va dirija cheltuielile de R&D către o nouă platformă electrică mai ieftină, pe care ar putea fi construite mașini de mici dimensiuni și mult mai accesibile. Un plan concret în această direcție ar putea fi anunțat în această lună. CEO-ul companiei a dat semnale deja în această direcție, subliniind că tendințele pieței în acest moment sunt cele pentru „vehicule mici folosite pentru navetă și în oraș”.
Farley a dat de înțeles că sunt deja aprobate schimbările de strategie. „Am făcut ajustările necesare pentru a ne afla în segmentele în care putem câștiga bani din vehicule electrice.”

Anterior, Ford a anunțat că amână planurile pentru a produce noi modele electrice de mari dimensiuni, în unele dintre fabricile sale, preferând să aloce acestor uzine modele cu combustie.
În segmentul electrice, există deja informații neoficiale privind interesul Ford Motor pentru a produce în Europa un model electric accesibil, dar nu este clar dacă acesta va fi produs în colaborare cu VW, pe noua platformă pe care vor fi fabricate VW ID.2 și ID.1, ori constructorul american va apela la soluții proprii, inclusiv platforma pe care astăzi este produs Ford Puma Gen-E, la Craiova, o platformă dezvoltată în colaborare de Ford Otosan și specialiștii Ford in Europa.