Industria transporturilor comerciale din Europa a început deja electrificarea, iar mai multe mărci de camioane produc și vând în regiune vehicule cu baterii. Mercedes rămâne în acest moment cel mai avansat producător de camioane EV, cu seria eActros, care a început să livreze în acest an companiilor de transport din țările europene cel mai mare model, 600, primul camion de cursă lungă electric, conform analizei Profit.ro.
Noul Mercedes eActros 600, prezentat la finalul anului trecut, a intrat în producția de serie și a început livrările în acest an, cu ajutorul celei mai mari comenzi de până acum, 200 de camioane, de la Amazon. Acum, compania anunță creșterea ritmului producției și extinderea livrărilor în țările europene.

„Din Germania în Norvegia și Italia, din Franța în România – în ultimele luni, modelul emblematic electric al Mercedes-Benz Trucks a fost livrat clienților din peste 15 țări europene” anunță compania, care dă și câteva exemple de clienți cu care Mercedes s-a situat pe primul loc al vânzărilor de camioane electrice în Europa.
În Germania, Logistik Schmitt, companie de transport și logistică, a primit deja primele cinci camioane, dintr-o comandă de 23 de unități eActros 600, pentru a asigura transportul de cursă lungă cu propulsie electrică, anunță Daimler Truck, iar în Olanda, Simon Loos, transportator de mărfuri cu care aprovizionează rețeaua Lidl, a primit luna trecută două camioane eActros 600, având experiența unităților mai mici, eActros 300, și și-a extins astfel operațiunile pentru prima dată pe distanțe lungi.

În Belgia, Milktrans și Sovedo Logistics, două companii din același grup, au recepționat în iulie primele două camioane dintr-o comandă de șase eActros 600, fiind primul client din această țară, în timp ce în Austria, Friedl, compania de transporturi locale și internațională cu temperatură controlată, a comandat și i s-a livrat primul camion electric de la Mercedes, după ce a testat în trecut un prototip al constructorului german.
În Franța, Transports Derocq specializată în transport frigorific, a comandat și primit primul eActros 600, pentru livrările la mare distanță, iar în Marea Britanie, HIVED, companie de transport colete, a primit două camioane dintr-o comandă mai mare, de nouă unități.
În Elveția Grupul Emmi, companie de lactate, a primit un camion eActros, iar în Italia, Brigo, specializată în transport electric de mărfuri, a primit trei eActros 600 care s-au adăugat celor două eActros 300 comandate.

Această ultimă livrare s-a petrecut într-un loc simbolic: primul centru de încărcare a bateriilor pentru camioane, Milence, o companie mixtă în care acționari sunt Daimler Truck, Traton (VW Group) și Volvo Group, care și-a propus să dezvolte o rețea de 1.700 puncte de încărcare publice, până în 2027.
Deși citează România printre țările în care a livrat deja noul eActros 600, Daimler Truck nu nominalizează clienții de aici. Potrivit datelor oficiale, în luna iulie nu a fost înmatriculat niciun eActros în România, dar cumpărătorii au la dispoziție 90 de zile pentru înmatriculare. În iunie, în schimb, figurează patru camioane Mercedes eActros înregistrate, iar în total, în al doilea trimestru, au fost înmatriculate opt camioane electrice, eActros.

Mercedes-Benz eActros este fabricat în Germania, în uzina din Worth, începând din decembrie 2024, și a fost votat „Camionul internațional al anului 2025”, datorită performanțelor sale. Are o baterie de peste 600 kWh (de la care a preluat indicatorul 600) și se bazează pe o punte motrice electrică, complet nouă.
Camionul atinge o autonomie de 500 km cu o singură încărcare, cu o masă totală combinată de 40 de tone și o sarcină utilă de până la 22 de tone.
Vehiculul are potențial pentru un traseu de 1000 km pe zi, cu o încărcare intermediară în pauza de masă a șoferului.
Mercedes spune că durabilitatea garantată a bateriilor este de până la 1,2 milioane de kilometri în 10 ani de funcționare, când starea de sănătate a bateriei ar trebui să fie de peste 80%.