Primele trei conferințe de presă care vor inaugura salonul auto IAA Mobility din Munchen vor include cel mai mare producător de automobile din Europa, VW Group, și două companii din China, potrivit programului anunțat de organizatorii unuia dintre cele mai mari evenimente auto din Europa. Profit.ro va fi prezent la evenimentele dedicate presei pentru a relata care sunt noutățile cu care se prezintă industria auto.
Chiar dacă Dacia nu va fi prezentă la ediția din acest an a Salonului Auto din Munchen, botezat IAA Mobility, noutățile anunțate de companiile care au confirmat prezența vor fi suficient de interesante pentru a ține trează atenția publicului din România și din toată lumea.
Organizatorii, asociația constructorilor auto din Germania, au anunțat lista finală a conferințelor de presă și prezentărilor organizate de expozanți, iar ordinea publicată scoate în evidență o realitate dură pentru industria auto din Europa.

Dacă în urmă cu 10 – 15 ani saloanele auto erau deschise de conferințele General Motors, pe atunci liderul global al industriei, de Toyota și de Volkwagen Group, astăzi, la Munchen, vom asista la primele ore ale dimineții la conferințele organizate de Xpeng și Leapmotor, două companii din China cu aspirații foarte mari pe piața europeană de automobile.
Toyota nu este prezentă, iar alți constructori auto au rezervate sloturi orare ceva mai târziu, dacă le au. Și asta pentru că mulți au ales să închirieze standuri în afara pavilonului expozițional, unde prețurile pe metru pătrat sunt foarte mari, preferând să meargă către spațiile amenajate în centrul orașului Munchen.
Una dintre premierele majore ale salonului din Munchen, din ziua de 8 septembrie, va fi conferința inagurală a Aumovio, compania care se desprinde din Continental și preia întreaga divizie Automotive a producătorului de componente. Mișcarea va avea efecte și în România, unde Continental are mai multe unități de producție și de cercetare.

Dar lista constructorilor auto din China nu se rezumă la Xpeng și Leapmotor, chiar dacă cele două companii sunt singurele care și-au găsit deja parteneri locali. Aito se prezintă, în fața presei europene, drept „Intelligence Redifining Luxury”, iar Momenta, cel mai în vogă furnizor de soluții software și hardware de asistență, va fi de asemenea prezent, în speranța că va găsi noi clienți europeni.
O apariție inedită va fi și cea a mărcii Togg, din Turcia, care își lansează pe pieșele europene primul model electric din istoria extrem de scurtă a mărcii, susținută de cele mai mari companii industriale din Turcia.
Horse Powertrain, compania specializată în producția de motoare și cutii de viteze, care a preluat de la Dacia atât uzina de motoare, cât și o parte din Centru Tehnic Titu, va dezvălui la Munchen un nou motor inovator, care ar putea să reprezinte un compromis profitabil pentru perioada de tranziție către propulsia electrică.

Liderul industriei auto din China, BYD, va fi de asemenea prezent la Munchen, în încercarea de a accelera vizibilitatea și prezența pe piața germană și, implicit, pe cea europeană, într-un moment în care mașinile electrice încearcă să-și găsească drumul către clienți.
Alte mărci chinezești prezente vor fi GAC, Forthing, Xing, Changan și Zejiang, suficient de multe încât să acopere absența mărcilor tradiționale europene. Printre mărcile europene prezente se vor mai număra Renault, Opel, Audi, Cupra, Hyundai, Mercedes-Benz. BMW va avea propriul eveniment și standuri în centrul orașului.
Așa cum ne-a obișnuit în ultimele ediții, IAA Mobility nu se va rezuma la prezentarea statică din pavilionul de expoziții, ci va desfășura o serie de evenimente în centrul orașului Munchen, unde constructorii auto și-au pregătit propriile standuri, și va pune de asemenea la dispoziția vizitatorilor vehicule de test pe traseul IAA – Centru.