Compania Purcari Wineries raportează pentru primele 6 luni din 2025 o scădere cu 11,25% a câștigului pretaxare EBITDA, la 49,06 milioane lei, de la 55,28 milioane lei în perioada similară a anului trecut.
Purcari Wineries (WINE) a realizat în primul semestru venituri consolidate de 195,40 milioane lei, cu 17,79% mai mari decât cele de 165,89 milioane lei din exercițiul financiar precedent, iar costul acestor vânzări a crescut cu 29,03%, la 108,23 milioane lei, de la 87,26 milioane lei.
Este o performanță obținută în contextul unei majorări de 20% a vânzărilor pe piața principală din România și de 12% în Moldova. Creșterea este de 33% pentru Bulgaria, unde compania a achiziționat podgoria Angel’s Estate. În România, marca Purcari asigură 74% din vânzări.

Profitul net a coborât cu 46,58%, la 15,64 milioane lei, de la 29,28 milioane lei. La T1, câștigul net era de 9,00 milioane lei și pe întreg anul trecut, acesta a fost de 55,51 milioane lei și din acesta compania va acorda luna viitoare un dividend cu randament de 4%.
La data de 30 iunie, activele totale ale Purcari erau de 801,74 milioane lei, cu 8,44% mai mari decât cele de 739,31 milioane lei de la sfârșitul anului trecut. În același interval de raportare, datoriile totale s-au majorat cu 20,90%, la 412,34 milioane lei, de la 341,05 milioane lei.

Polonezii de la Maspex au devenit în această vară acționari majoritari ai producătorului basarabean de vinuri, dobândind 72,80% din titlurile societății în cadrul unei oferte publice de preluare în care Amboselt Universal și-a redus deținerea la 15,08% din capitalul social în condițiile în care Victor Bostan, cel care și-a legat numele de proiecția regională a mărcii Purcari, a vândut pachetul său de 5% din acțiuni.
La prețul de 21,00 lei/acțiune al ofertei derulate de Maspex Romania, valoarea de piață a companiei se ridică la 852,02 milioane lei (168,33 milioane euro).