Retailerul german Kaufland, cea mai mare rețea de hipermarketuri din România, și dezvoltatorul imobiliar Cometex, parte a grupului Altex, vor să înceapă anul acesta construcția unui parc de retail, în locul unei foste ferme zootehnice din Pantelimon, chiar lângă magazinul Selgros funcțional, ceea ce va transforma zona într-un nou pol de retail, potrivit documentelor analizate de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Kaufland a cumpărat, în urmă cu mai mulți ani, terenuri cu o suprafață cumulată de circa 4 hectare pe Bulevardul Biruinței 84, unde a funcționat în trecut ferma zootehnică Stegaru.

Anul trecut, retailerul german a vândut o bucată de peste 1,5 hectare din această proprietate companiei lui Dan Ostahie, Cometex, care a planificat în acest loc construirea unei galerii comerciale sub brandul Aurora.
Noua galerie va avea o suprafață închiriabilă de circa 5.700 de metri pătrați, va dispune de 144 de locuri de parcare și are un cost estimat de dezvoltare de 3,6 milioane de euro.
Intrare în vechea fermă zootehnică
La rândul său, Kaufland are în lucru documentația de urbanism necesară realizării unui nou magazin Kaufland pe o suprafață de teren de circa 2 hectare.
Hipermarketul vizat va fi structurat pe parter și un etaj parțial și va avea o suprafață construită de circa 5.700 de metri pătrați.
Costul estimat al investiției în acest proiect este de 2,4 milioane euro.

În cazul ambelor centre comerciale, perioada de implementare este calculată la un an, cu intenția de a le inaugura în primul trimestru al anului viitor. Dezvoltarea imobiliară este asigurată de grupul Goldbach, deținut de soții Elena Oancea și Florentin Avădanei.
Viitorul parc de retail se învecinează cu magazinul Selgros Pantelimon și împreună formează un nou pol de retail pentru Pantelimon, dar și pentru estul Bucureștiului.
Kaufland are deja 6 hipermarketuri în Ilfov, după ce în toamna anului trecut s-a inaugurat un nou magazin în Pipera, peste drum de dealerul auto Porsche. Retailerul german are în plan să deschidă și un al doilea hipermarket în Domnești, tot județul Ilfov, lângă un viitor cartier de vile, dar și în Otopeni, după cum a scris Profit.ro în premieră.
Recent, retailerul a ajuns la o rețea națională de 193 de hipermarketuri.

Afacerile Kaufland au crescut cu 6% în 2024, ajungând la aproape 19,6 miliarde de lei (3,87 miliarde euro), de la 18,3 miliarde de lei în 2023 (3,6 miliarde euro). Cu aceste afaceri, compania se menține pe locul doi în topul celor mai mari retaileri alimentari din România, după Lidl.
Lidl și Kaufland fac parte din grupul Schwarz, cel mai mare grup de retail alimentar din Europa și al patrulea cel mai mare retailer din lume după cifra de afaceri. Grupul Schwarz este controlat de miliardarul Dieter Schwarz (85 de ani), cel mai bogat german, cu o avere estimată la 46,5 de miliarde de dolari de revista americană Forbes.

În ceea ce privește dezvoltarea Cometex, compania are un portofoliu format din 15 parcuri de retail, susținute de magazine Altex, în orașele Tulcea, Turnu Măgurele, Huși, Dej, Giurgiu, Slatina, Deva, Satu Mare, Vatra Dornei, Brașov, Râmnicu Vâlcea, Hunedoara, Vălenii de Munte și Caracal.
Ostahie mai are în dezvoltare și alte parcuri de retail în Drobeta Turnu Severin, Târgu Neamț și Rădăuți.
Bani din retail
Românii au cheltuit anul trecut aproximativ 40 de miliarde de euro în marile rețele de retail, sumă cu 7,1% mai mare comparativ cu 2023. Ritmul de creștere a încetinit în 2024 comparativ cu 2023 (11,1% față de 2022), dar s-a menținut peste rata medie a inflației, potrivit studiului Romania Retail Snapshot 2025, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox, pe baza rezultatelor financiare a 123 companii din 13 domenii diferite.
În continuare cea mai mare parte a cheltuielilor sunt realizare în supermarketuri și hipermarketuri – 24 miliarde de euro, reprezentând 60,3% din total, segment care însă a înregistrat o creștere a vânzărilor de doar 5,2%, sub rata medie a inflației care anul trecut s-a situat la 5,6%.

A doua cea mai mare pondere a cheltuielilor realizate de români în 2024 a fost în magazinele de bricolaj (4,3 miliarde de euro, respectiv 10,9%), acestea fiind urmate de electro-IT (3,6 miliarde euro, respectiv 9,1%) și modă (2,5 miliarde de euro, 6,2%).
Cele mai mici ponderi în coșul de cumpărături sunt deținute de cheltuielile pentru activități de divertisment – cinema, locuri de joacă pentru copii, centre multifuncționale (Therme București), segment nou inclus în studiul realizat anual.
Bijuteriile (237 milioane euro, 0,6% din vânzările totale), magazinele de încălțăminte (410 milioane de euro, 1%) și cele de cosmetice (569 milioane de euro, 1,4%) au înregistrat de asemenea printre cele mai mici ponderi în sumele cheltuite de români în 2024.