Producătorul român de suplimente alimentare Cosmo Pharm a înregistrat în primul semestru o creștere a vânzărilor de 50% față de aceeași perioadă a anului trecut, evoluție susținută de interesul tot mai mare pentru suplimentele naturale premium și de extinderea prezenței pe piețe cheie precum China, Vietnam, Emiratele Arabe Unite și Europa de Vest.
“Listarea produselor pe platforme internaționale precum Amazon a facilitat accesul consumatorilor globali la portofoliul nostru. În plus, pe piața internă colaborăm cu peste 70% dintre cele mai mari lanțuri farmaceutice și menținem relații de lungă durată cu farmaciile independente”, explică, într-o discuție cu Profit.ro, directorul comercial al companiei, Alina Birău.
Pentru 2025, obiectivele sunt creșterea cifrei de afaceri cu 45%, a exporturilor cu 20% și a cotei de piață internă cu 15–20%. Țintele, deși ambițioase, sunt realizabile, având în vedere trendul ascendent al pieței și investițiile Cosmo Pharm, potrivit sursei citate.
Compania a deschis în prima parte a anului, după o investiție de 2 milioane de euro, un laborator dedicat cercetării și producției de suplimente alimentare. În plus, are în derulare investiții de încă 2 milioane de euro pentru echipamente de automatizare și eficientizare a proceselor de producție.

Pe termen mediu, compania vede un potențial solid de creștere, atât în România, cât și pe piețele internaționale, în contextul în care cererea consumatorilor pentru suplimente de calitate, bazate pe extracte naturale și formule inovatoare, este în continuă creștere.
Cosmo Pharm are în portofoliu o gamă formată din peste 200 de produse, din care 70 sunt mărci înregistrate, iar investițiile recente în extinderea și modernizarea fabricii îi vor permite să lanseze, în viitorul apropiat, alte 40 de formule.
În privința exporturilor, compania vizează extinderea prezenței pe platformele internaționale Amazon și consolidarea piețelor cheie precum China, Vietnam, Emiratele și Arabe Unite, alături de Europa de Vest.
Pe piața locală, majorarea cotei de TVA la 21%, aplicată suplimentelor alimentare începând cu august 2025, a avut un impact imediat asupra pieței, determinând o creștere artificială a prețurilor cu 13%.

Creșterea TVA pune presiune atât pe consumatori, cât și pe producători, în special pe segmentele non-esențiale, unde sensibilitatea la preț este mai ridicată.
“Pentru noi, acest context a însemnat o recalibrare a strategiei comerciale și adaptarea comunicării către consumatori (…). Am reușit să reducem impactul asupra prețurilor finale prin optimizarea costurilor de producție și eficientizarea lanțului de aprovizionare. Totuși, o parte din ajustare, reprezentată de majorarea cotei TVA, a fost inevitabil reflectată în prețurile practicate pentru clienți”, spune Birău (foto).

Pe termen mediu însă, piața se va stabiliza, iar consumatorii vor continua să opteze pentru suplimente de calitate, percepute nu ca o cheltuială, ci ca o investiție în sănătatea lor, apreciază directorul comercial al Cosmo Pharm.
Cosmo Pharm este o companie 100% românească, fondată în 1994, specializată în producția, importul și comercializarea suplimentelor alimentare.

În primul semestru, suplimentele dedicate sănătății neurocerebrale și longevității au generat 52% din totalul vânzărilor, în timp ce suplimentele lipozomale au avut o pondere în afaceri de 23%, urmate de gamele pentru detoxifiere (13%) și de produsele destinate fertilității și potenței (10%).