Estée Lauder a raportat vânzări mai slabe și pierderi mai mari decât estimările analiștilor în trimestrul fiscal încheiat la 30 iunie și a avertizat că tarifele impuse de SUA vor tăia 100 de milioane de dolari din câștigul pe 2026, trimițând acțiunile în picaj cu 8% în tranzacțiile premarket miercuri.
Proprietarul mărcilor Clinique, The Ordinary și Le Labo, printre altele, a consemnat o pierdere de 546 milioane de dolari în perioada aprilie-iunie, comparativ cu un rezultat negativ de 284 milioane de dolari în intervalul similar din 2024.
Vânzările nete organice au scăzut cu 13%, comparativ cu o creștere de 8% în aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul cererii slabe persistente pe piețele din SUA și

Politicile comerciale imprevizibile ale administrației Trump au pus presiune pe companii, care se confruntă atât cu costuri mai mari, cât și cu cerere scăzută, notează Reuters.
Pentru a stimula vânzările, Estée Lauder a accelerat lansările de produse noi în categorii precum îngrijirea pielii, a introdus noi niveluri de prețuri pentru produsele de lux, a crescut investițiile și a implementat măsuri de reducere a costurilor, sub conducerea noului CEO, Stephane de La Faverie, care a preluat funcția la începutul acestui an.
În mai, compania a anunțat că intenționează să reducă aprovizionarea pe piața din China cu produse fabricate în SUA la sub 10%, prin mutarea producției în Japonia și Europa, mișcare care ar urma să amortizeze mai mult de jumătate din impactul estimat al tarifelor impuse de SUA.
Costurile legate de tarife sunt estimate să afecteze profitul cu 100 de milioane de dolari în anul fiscal 2026, început pe 1 iulie.
Compania estimează un profit ajustat pe acțiune pentru întregul an fiscal 2026 între 1,90 și 2,10 dolari, comparativ cu estimarea analiștilor de 2,21 dolari.
Estée Lauder își aprovizionează aproximativ 25% din produsele vândute în

Compania, care în februarie a anunțat un program de restructurare, inclusiv prin concedierea a aproximativ 7.000 de angajați (circa 12% din forța sa de muncă globală), a declarat că se așteaptă să înregistreze costuri cu restructuarea de 1,2 până la 1,6 miliarde de dolari în anul fiscal 2026.
Fondată în 1946 la
Subsidiara din România, înființată în 1995, a obținut afaceri de 139,6 milioane de lei anul trecut, în urcare de la 113,4 milioane de lei în 2023, cu circa 170 de angajați.
Câștigul net a crescut de peste 13 ori, de la 2,42 milioane de lei la 33,26 milioane de lei.