Dacia are în dezvoltare două noi modele care vor avea dimensiuni specifice clasei compacte, planurile companiei țintind marje de profit mai mari. Cele două modele vor fi dezvoltate pe platforma CMF-B mărită, cea care se regăsește pe Bigster, și au și un al doilea scop: să ofere înlocuitori pentru două modele de care Renault este nevoită să se despartă: Megane hatchback și Arkana, conform analizei Profit.ro.
Dacia urmează să lanseze, cel mai probabil anul viitor, cel mai scump model din istoria mărcii, unul care va depăși chiar și Bigster. Caroseria acestuia va fi de crossover coupe, cu o lungime de peste 4,50 metri și va fi vândut, pe piețele internaționale, sub brandul Renault, așa cum se întâmplă în prezent cu modelele Sandero – Kardian și Bigster – Boreal.

Acest model are un dublu scop în cadrul strategiei grupului Renault: să ofere pârghii mărcii Dacia pentru a-și valorifica și mai bine potențialul de extindere a gamei compacte, pe piața din Europa, și să înlocuiască în gama Renault modelul Arkana, care își încheie ciclul de viață în 2027 și nu va mai fi produs.
Noul model Dacia face parte din programul C-Neo, care cuprinde și un model de tip hatchback, ceva mai scurt, dar bazat pe aceeași platformă. Acesta va avea, la rândul lui, un rol de cucerire de clienți noi pentru Dacia, dar și de înlocuire în gamă a hatchback-ului Megane, care va lăsa marca franceză fără produs în segmentul C cu combustie.
Vedeta, crossover-ul coupe derivat din Bigster, ar urma să aibă un preț mai mare de 31.000 de euro, după cum susține publicația spaniolă Motor.es, dar analiza făcută de jurnaliștii spanioli nu menționează un detaliu relevant: este vorba despre prețul posibil al celei mai scumpe versiuni de echipare, nu despre nivelul de bază, care va fi de aproximativ 25.000 de euro, cel mai probabil.

În același timp, hatchback-ul "C-Neo" va fi mai ieftin chiar și decât Bigster, pentru a putea concura direct în segmentul compact, acolo unde VW Golf este cel mai vândut în prezent.
Viitoarele două modele Dacia din programul C-Neo vor duce marca Dacia în segmente noi de prețuri și de clienți, dar o vor menține totodată la distanță sigură de principalii competitori, unde perechea Citroen C4 și C4X sunt un exemplu bun de rivali direcți, pe piețele cele mai importante.

Pentru a putea vinde cele două modele la fel de profitabil, sau poate chiar mai profitabil decât actuala gamă, Dacia va utiliza platforma existentă, care prin scalare va deveni și mai profitabilă, va utiliza o bună parte din componentele modelelor Dacia actuale și va prelua cele mai potrivite motoare lansate sau în curs de lansare de pe mașinile mărcii, cu capacități cilindrice de 1.2 litri, în diverse arhitecturi de electrificare, cu și fără GPL, la care se vor adăuga motorul hibrid de 1.8 litri, 150 CP, de pe Bigster/Duster.
Pentru piețele internaționale, Renault va putea echipa noile modele cu motoarele proprii din gamă, de pe Clio și Captur.
Ambele perechi de modele au un potențial de până la 100.000 de vehicule, anual, ceea ce ar reprezenta un veritabil succes pentru Renault Group, iar pentru Dacia ar însemna un pas înainte către ținta de un milion de vehicule vândute anual.