Nissan a semnat primul contract pentru componentele bateriilor în stare solidă. Producția pilot a început în Japonia

Nissan Motor a semnat un acord pentru producția de electrozi necesari bateriilor în stare solidă, făcând un pas important în procesul de dezvoltare a noii generații de baterii, mai performante.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Nissan a semnat primul contract pentru componentele bateriilor în stare solidă. Producția pilot a început în Japonia

Nissan Motor a semnat un acord pentru producția de electrozi necesari bateriilor în stare solidă, făcând un pas important în procesul de dezvoltare a noii generații de baterii, mai performante.

Compania americană LiCAP Technologies, va dezvolta pentru  Nissan tehnologia necesară procesului de producție pentru electrodul catodic al bateriilor în stare solidă pe care japonezii urmează să le construiască în Japonia.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Bolojan îl asigură pe ministrul turc al Transporturilor că toți constructorii vor fi tratați corect, indiferent din ce țară provin. Emitere mai rapidă a vizelor pentru angajații și turiștii din Turcia CITEȘTE ȘI FOTO Bolojan îl asigură pe ministrul turc al Transporturilor că toți constructorii vor fi tratați corect, indiferent din ce țară provin. Emitere mai rapidă a vizelor pentru angajații și turiștii din Turcia

Nissan a început în acest an să opereze prima linie de producție pilot pe care urmează să fie asamblate prototipuri de baterii cu electrolit solid. Japonezii au primit suport din partea statului japonez, la fel ca și celelalte companii auto care au fost interesate, pentru a investi în acest sector important al propulsiei electrice.

Constructorul auto Nissan Motor și-a propus ca în 2028 să finalizeze procesul de dezvoltare a acestor baterii și să înceapă producția de serie pentru primele modele ce vor folosi noua tehnologie.

Bateriile în stare solidă „vor schimba regulile jocului pentru vehiculele electrice”, după cum spune Nissan, pentru că au o densitate energetică de aproximativ două ori mai mare decât bateriile litiu-ion convenționale, un timp de încărcare semnificativ și costuri de producție mai mici datorită materialelor mai puțin costisitoare. Nissan intenționează să utilizeze bateriile solide în toate segmentele de vehicule, inclusiv pickup-uri.

Viitorul crossover-coupe Dacia va înlocui Renault Arkana și va deveni cel mai scump model de la Mioveni CITEȘTE ȘI Viitorul crossover-coupe Dacia va înlocui Renault Arkana și va deveni cel mai scump model de la Mioveni

Acordul semnat cu LiCAP Technologies asigură o parte importantă din procesul de producție, pentru că asigură fluxul necesar de electrozi uscați, esențiali pentru bateriile solide. Comparativ cu electrozii convenționali cu solvent, electrozii cu proces uscat elimină necesitatea uscării și recuperării solventului, reducând semnificativ costurile de fabricație și impactul asupra mediului.

Tehnologia companiei americane LiCAP Activated Dry Electrode  are avantaje semnificative față de metodele tradiționale, care vor accelera dezvoltarea procesului de producție a electrozilor. LiCap produce electrozi pentru baterii litiu-ion, sodiu-ion, ultracondensatoare și baterii în stare solidă.

Mai mulți producători auto și de baterii au anunțat că au început să dezvolte această tehnologie a bateriilor în stare solidă, dar termenele date de majoritatea pentru startul producției de serie merg către sfârșitul acestui deceniu. Nici măcar companiile chineze, care anunțau cu fast că încep foarte curând producția acestui tip de baterii, nu au lansat deocamdată niciun model de serie cu astfel de tehnologie.

viewscnt
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru

NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0611 +0.0038+0.08 %
1 USD4.3462 +0.0150+0.35 %
1 GBP5.8679 +0.0152+0.26 %
1 CHF5.3836 +0.0101+0.19 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
Cele mai citite