Model auto, supranumit „Godzilla”, dispare după aproape 20 de ani

Nissan și-a luat adio de la probabil cel mai simbolic model al său, anume GT-R.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Model auto, supranumit „Godzilla”, dispare după aproape 20 de ani

Nissan și-a luat adio de la probabil cel mai simbolic model al său, anume GT-R.

După 18 ani de producție, R35 a ajuns la finalul ciclului de producție.

Urmărește-ne și pe Google News

Aproximativ 48.000 de unități au fost construite de când primul exemplar a ieșit de pe linia fabricii Tochigi, în 2007.

O nouă țară ia măsuri dure contra trotinetelor electrice CITEȘTE ȘI O nouă țară ia măsuri dure contra trotinetelor electrice

Ultimul model produs este o ediție Premium T-Spec în culoarea Mov Midnight, destinată unui client din Japonia.

Privind partea plină a paharului, acesta este doar un rămas-bun temporar. Directorul executiv și președintele Nissan, Ivan Espinosa, îi asigură pe entuziaști că „Godzilla” va renaște.

„Pentru mulții fani GT-R din întreaga lume, vreau să spun că acesta nu este un adio definitiv pentru GT-R, obiectivul nostru este ca numele GT-R să revină într-o zi.” Totuși, următorul său comentariu clarifică faptul că R36 nu va apărea prea curând: „Tot ce pot cere este răbdare. Deși nu avem astăzi un plan finalizat, GT-R va evolua și va reapărea în viitor.”

Bolt lansează noi categorii în România FOTO CITEȘTE ȘI Bolt lansează noi categorii în România FOTO

Espinosa nu este primul executiv Nissan de rang înalt care și-a exprimat angajamentul pentru o revenire. În mod similar, Arnaud Charpentier, vicepreședinte pentru Strategie de Marketing de Produs, a spus pentru Auto Express că „există oameni care lucrează” la un succesor direct al R35.

Compania încearcă să se redreseze după o situație financiară dificilă. Deși un supercar de imagine ar putea ajuta la refacerea reputației, un produs de volum mic nu va echilibra conturile.

Reducerea costurilor o va face, motiv pentru care Nissan se pregătește să închidă 7 fabrici și să taie 20.000 de locuri de muncă în cadrul planului de redresare „Re:Nissan”. Compania intenționează, de asemenea, să reducă complexitatea pieselor cu 70% și să consolideze platformele de la 13 la doar 7.

Opel a abandonat planul de a vinde doar mașini electrice în Europa, din 2028 CITEȘTE ȘI Opel a abandonat planul de a vinde doar mașini electrice în Europa, din 2028

În aceste condiții, este greu de imaginat revenirea prea curând a unui produs de nișă, foarte specializat, precum GT-R. Totuși, conducerea Nissan a subliniat clar că R36 face parte din planurile pe termen lung.

GT-R R35 a fost printre cele mai vechi modele japoneze aflate încă în producție.

Nissan GT-R, supranumit „Godzilla” de către pasionați, a fost un simbol al performanței și al ingineriei japoneze, încă de la lansarea sa, în 2007.

Cu un motor V6 de 3,8 litri twin-turbo, capabil să dezvolte până la 600 de cai putere în versiunea Nismo, GT-R a redefinit standardele în segmentul supercar-urilor, oferind performanțe remarcabile la un preț relativ accesibil.

ANUNȚ FOTO O nouă companie aeriană low-cost intră în România CITEȘTE ȘI ANUNȚ FOTO O nouă companie aeriană low-cost intră în România

După o carieră impresionantă de 17 ani, producția modelului GT-R s-a încheiat. Această decizie a fost influențată în mare măsură de reglementările tot mai stricte privind emisiile și zgomotul în diverse regiuni ale lumii. De exemplu, în Europa, GT-R a fost retras de pe piață încă din 2022, din cauza normelor de zgomot mai restrictive.

În mod similar, în Australia, modelul nu a mai fost disponibil din cauza cerințelor mai riguroase în materie de teste de coliziune.

Pierre Loing, șeful departamentului de produs global al Nissan, a declarat că, dacă ar fi fost posibil, compania ar fi dorit să mențină GT-R în producție pentru încă 17 ani. Cu toate acestea, reglementările stricte au impus oprirea producției.

Privind spre viitor, Nissan explorează posibilitatea unei versiuni electrice a GT-R, aliniindu-se astfel tendințelor globale de electrificare și sustenabilitate.

Deși nu a fost anunțat un succesor direct pentru GT-R după 2025, există speculații că o variantă electrică ar putea fi lansată în anii următori, păstrând spiritul și performanța care au consacrat modelul.

Material realizat în parteneriat cu automarket.ro

viewscnt
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0552 +0.0013+0.03 %
1 USD4.3437 +0.0230+0.53 %
1 GBP5.8533 +0.0208+0.36 %
1 CHF5.3905 +0.0037+0.07 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
Cele mai citite