Singurul segment în care mașinile electrice au ajuns la 30%. Competiție strânsă între Mercedes, BMW și Audi

Vânzările de automobile premium din clasa executive, segmentul E de limuzine și derivatele acestora, au crescut substanțial în acest an în Europa, ceea ce poate reprezenta un semn bun pentru economie, însă evoluția nu se regăsește și în segmentele premium mai accesibile. Vestea cea mai bună este că, aici, vânzările de propulsii electrice s-au dublat, practic, și au ajuns la o treime din total, conform analizei Profit.ro.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Singurul segment în care mașinile electrice au ajuns la 30%. Competiție strânsă între Mercedes, BMW și Audi

Vânzările de automobile premium din clasa executive, segmentul E de limuzine și derivatele acestora, au crescut substanțial în acest an în Europa, ceea ce poate reprezenta un semn bun pentru economie, însă evoluția nu se regăsește și în segmentele premium mai accesibile. Vestea cea mai bună este că, aici, vânzările de propulsii electrice s-au dublat, practic, și au ajuns la o treime din total, conform analizei Profit.ro.

Segmentul de automobile E, cunoscut și sub numele de limuzine executive, a avut în acest an o evoluție accelerată în Europa, care este, într-o mare măsură, în contradicție cu pesimismul înregistrat în piața auto europeană, în ansamblul ei.

Urmărește-ne și pe Google News

Motivele țin deopotrivă de imunitatea pe care clienții acestui segment o au, în general, la crize și la scăderea cererii pentru produse de folosință îndelungată, dar și de o creștere a interesului pentru propulsia electrică, mai ales în segmentele premium și pe fondul lansărilor de modele noi, mai performante.

VIDEO&FOTO Umbrărescu, la cel mai dificil lot al Autostrăzii Bucureștiului. Grinzi în zona protejată a Lacului Cernica CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu, la cel mai dificil lot al Autostrăzii Bucureștiului. Grinzi în zona protejată a Lacului Cernica

În total, segmentul E a înregistrat un volum de 75.500 de autoturisme vândute, în primele patru luni ale anului, potrivit cifrelor Data Force, creșterea față de anul anterior fiind de 35%, mult peste media creșterii în toate segmentele premium.

Liderul absolut al segmentului, în acest an, a fost BMW Seria 5, care s-a bucurat de o majorare a vânzărilor de 56%, depășind pragul de 20.000 de automobile livrate. Versiunea s-a complet electrică a avut un parcurs la fel de bun, cu o creștere de 55% și un volum de 8.900 de unități (locul 5 în segment), ceea ce înseamnă că, împreună, cele două versiuni se apropie de 30.000 de unități vândute în doar patru luni.

Pe locul al doilea, Mercedes E-Class, un reper al acestui segment, a vândut 15.800 de unități, în creștere suficient de mare pentru a ieși în evidență, 19%, iar modelul EQE, o variantă electrică a acestuia, a completat aceste vânzări cu 3.700 de unități (locul 6), ceea ce înseamnă că ambele versiuni au cumulat aproape 20.000 de unități. Singura mențiune este cea legată de EQE, care a scăzut față de anul trecut, cel mai probabil din cauza apariției de noi propuneri în segment.

Faliment în România. Fostă mândrie a regimului comunist, prima din România care a vândut lapte în pungi de plastic - la vânzare CITEȘTE ȘI Faliment în România. Fostă mândrie a regimului comunist, prima din România care a vândut lapte în pungi de plastic - la vânzare

Audi A6 este cel mai nou model din segmentul E, dar a cunoscut încă din primele săptămâni de la lansare o cerere crescută. Vânzările ambelor generații suprapuse, în primele patru luni ale anului, au atins un volum de 13.800 unități, fiind mai mari cu 10% față de anul precedent, însă la acestea s-au adăugat și cele ale noului A6 e-tron, lansat la finalul anului trecut.

Este vorba despre aproape 7.500 de unități (locul 5 în clasamentul segmentului), rotunjind vânzările A6 la circa 21.000 de unități.

ULTIMA ORĂ Dacia a înregistrat 3 nume posibile pentru viitoarele sale modele. Numai unul rimează cu Bigster, Duster și Jogger CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia a înregistrat 3 nume posibile pentru viitoarele sale modele. Numai unul rimează cu Bigster, Duster și Jogger

În afară de modelele celor trei mărci germane, au mai fost prezente în top 10 Volvo S90, cu 2.700 de exemplare vândute, Lexus ES, cu 1.400 de unități, Audi A7, aflat la finalul vieții, cu 1.200 de unități, și, simbolic, Maserati Ghibli, cu 51 de exemplare.

Toate propulsiile electrice vândute în acest segment au însumat 20.100 unități, dublu față de 2024, având o cotă de piață în segment de 27%, un nivel impresionant în raport cu piața europeană de automobile în ansamblul ei.

O altă contradicție cu restul segmentelor este și cea referitoare la motorizările diesel, care își păstrează în continuare o pondere ridicată, cu 30% din total, beneficiind de o creștere de 21% față de anul anterior. Și motorizările PHEV au crescut cu 41%, acestea fiind considerate înlocuitorii diesel-urilor, cota lor fiind de asemenea de 30%.

VIDEO România, mesaj ferm în fața comisarului european: Nu închidem nicio centrală pe cărbune! CITEȘTE ȘI VIDEO România, mesaj ferm în fața comisarului european: Nu închidem nicio centrală pe cărbune!

Au scăzut în schimb motoarele hibrid, poate și pentru că oferta lor este tot mai redusă, având în acest moment doar 1,8% din piață, precum și benzina (-2%), care mai are doar 11% din piață.

Datele referitoare la principalele piețe ale segmentului arată fără echivoc că, fără propria piață de origine, Germania, Audi, BMW și Mercedes nu s-ar bucura de atât de mult succes, având în vedere că aproape jumătate (46%) din totalul limuzinelor executive au fost vândute în această țară. Marea Britanie și Suedia au primit doar o mică parte din vânzări, cu 9 și, respectiv, 7 procente.

viewscnt
Daniel Apostol
Adrian Panaite

Teodora Preoteasa este o expertă în politici publice și finanțări europene, cu o carieră solidă construită în administrația publică centrală, în special în domeniul gestionării fondurilor europene și al programării strategice.

De-a lungul a peste 15 ani de activitate în instituțiile statului, a ocupat funcții de conducere, printre care secretar de stat, consilier de stat, director general și, în prezent, director al Direcției de Administrare a Fondurilor Europene în cadrul Băncii de Investiții și Dezvoltare a României.

A coordonat direct negocierea și implementarea Politicii de Coeziune 2021–2027 și a Planului Național de Redresare și Reziliență, gestionând un portofoliu investițional de peste 59 miliarde euro. A reprezentat România în dialogul cu instituțiile europene, contribuind la definirea priorităților naționale în domenii precum tranziția verde, digitalizare, sănătate și inovare. În paralel cu activitatea guvernamentală, Teodora are o experiență vastă în comitete strategice de investiții și guvernanță, fiind implicată în decizii privind instrumente financiare europene – inclusiv capital de risc, fonduri de digitalizare și acțiuni climatice – și în supravegherea unor companii de stat de interes național.

A contribuit la aprobarea strategiilor de investiții, la stabilirea criteriilor de eligibilitate și la monitorizarea performanței financiare, asigurând conformitatea cu regulamentele naționale și europene. Este, de asemenea, lector asociat la Academia de Studii Economice din București, unde formează viitoarea generație de specialiști în fonduri europene și politici publice.

NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0628 -0.0005-0.01 %
1 USD4.3331 +0.0158+0.37 %
1 GBP5.8856 +0.0260+0.44 %
1 CHF5.3754 -0.0037-0.07 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
Cele mai citite