După mai mulți ani în care proiectul trenului metropolitan al orașului Brașov a întâmpinat dificultăți, pe 20 august a fost semnat contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate.
Proiectul ar trebui să fie gata în 2029, iar trenurile vor ajunge și la Sfântu Gheorghe, Râșnov și la aeroportul de la Ghimbav, scrie publicația Bună Ziua Brașov.

Cele trei trasee
- TM1 Halta Stupini – Punct de oprire (PO) N. Labiș (propus) – PO Tractorul (propus, Nod intermodal conectat la mai multe linii de tren metropolitan) – Gara Brașov;
- TM2 Codlea – PO Parc Industrial Ghimbav (propus) – PO Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav (propus) – Ghimbav – PO VGP – Gara Bartolomeu – PO Tractorul (propus) – PO Triaj (propus) – Hărman (posibil PO nou) – PO Parc Industrial Prejmer (propus) – Ilieni – Prejmer – Chichiș – Ozun – Gara Sfântu Gheorghe;
- TM3 Gara Zărnești – General Traian Moșoiu – Halta Tohanu Vechi – Halta Romacril (Râșnov hc) – Gara Râșnov – Gara Cristian – PO Cristian Centru (propus) – PO Ina Schaeffler (propus) – PO Brașovia (propus) – Gara Bartolomeu – PO Tractorul (propus) – Gara Brașov – PO Zizin (propus) – PO Micșunica (propus) – Gara Dârste.
Contractul pentru Studiul de fezabilitate a fost semnat, etapele următoare constau în obținerea banilor europeni, apoi în implementarea proiectului.

Primarul municipiului Brașov, George Scripcaru, a semnat cu președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, acordul de parteneriat pentru pregătirea și implementarea proiectului.
Contractul de servicii a fost atribuit Asocierii TTL Planning (lider) – Metrans Engineering – Bomap Engineering, pentru valoarea de 6.213.750 lei plus TVA. Durata contractului este de 12 luni, din care 6 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a celorlalte documentații necesare depunerii cererii pentru fondurilor europene nerambursabile. Finanțarea maximă ce poate fi solicitată pentru acest proiect se ridică la 238.000.000 euro, iar implementarea trebuie încheiată în anul 2029.
Prin acest proiect se propune introducerea unui transport feroviar în zona metropolitană (cele trei linii metropolitane) și cea din vecinătatea acesteia, pe trei trasee feroviare. De asemenea, urmează să se realizeze și o serie de investiții în infrastructura feroviară, cea mai importantă dintre ele fiind legătura feroviară cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav.