Vânzările Dacia pe piața din Franța revin la viteză maximă

După mai multe scăderi înregistrate în acest an, Dacia reușește în sfârșit o lună foarte bună pe cea mai mare piață a mărcii, Franța, având o creștere de peste 10% pe o piață care frânează puternic de mai multă vreme, relevă datele analizate de Profit.ro.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Vânzările Dacia pe piața din Franța revin la viteză maximă

După mai multe scăderi înregistrate în acest an, Dacia reușește în sfârșit o lună foarte bună pe cea mai mare piață a mărcii, Franța, având o creștere de peste 10% pe o piață care frânează puternic de mai multă vreme, relevă datele analizate de Profit.ro.

Dacia a reușit o performanță notabilă în luna mai, în Franța, având un volum vândut de 12.000 de autoturisme, ceea ce reprezintă o creștere cu 12,4%, pe o piață care a scăzut cu 12,3%.

Urmărește-ne și pe Google News

Dacia și-a majorat cota de piață la 9,6%, fiind a treia cea mai puternică marcă din Franța, după Renault și Peugeot, cu peste două puncte procentuale peste Citroen. Practic, Dacia a reușit să vândă doar autoturisme la un nivel egal cu vânzările Citroen de autoturisme și LCV-uri laolaltă.

ULTIMA ORĂ VIDEO Accident grav de circulație pe Autostrada A1, cu 3 TIR-uri și 7 mașini CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO Accident grav de circulație pe Autostrada A1, cu 3 TIR-uri și 7 mașini

Din păcate, marca Renault a fost influențată de tendința de scădere a pieței și a înregistrat un declin de 15,2%, cu 22.255 autoturisme înmatriculate, trăgând în jos vânzările totale ale grupului (34.500 unități, scădere -7%).

Succesul Dacia de luna trecută a fost susținut în special de noul Duster, care urcă în continuare în clasamentul vânzărilor. Cu un total de 18.557 unități vândute de la începutul anului, Duster a ajuns acum al doilea cel mai vândut SUV din Franța, după Peugeot 2008, și al cincilea cel mai vândut automobil din această țară.

În același timp, Sandero rămâne pe locul 3, cu 28.440 de vehicule vândute în primele cinci luni ale anului, fiind depășit doar de Renault Clio și Peugeot 208.

Dacia lansează cel mai ieftin Bigster, care ajunge de la București la Munchen fără oprire CITEȘTE ȘI Dacia lansează cel mai ieftin Bigster, care ajunge de la București la Munchen fără oprire

Celelalte modele Dacia își mențin locurile modeste în piață: Jogger, 6.676 unități, se află undeva dincolo de locul 20, umăr la umăr cu Ford Puma, Bigster începe să crească, deși se află doar în primele luni de existență (locul 52, 3450 unități, dintre care o bună parte sunt mașinile dealerilor), iar Spring se află după locul 50, cu 3000 de unități vândute în acest an.

În total, Dacia a vândut de la începutul anului 2025, pe piața franceză de automobile, 60.142 de autoturisme și rămâne cu o ușoară scădere (-4,3%), din cauza declinului din primele luni ale anului.

Cota de piață din intervalul ianuarie – mai este de 8,9%, cu 2,4 puncte peste cea a principalului rival, Citroen, care a vândut cu circa 10.000 de autoturisme mai puțin decât Dacia în acest an. Renault are în continuare un plus de 3,4 procente, cu 120.146 autoturisme, astfel că grupul Renault se află la egalitate (27,2% față de 27,9%) cu Stellantis, care vinde însă pe piață nu mai puțin de nouă mărci.

viewscnt
Daniel Apostol
Adrian Panaite

Teodora Preoteasa este o expertă în politici publice și finanțări europene, cu o carieră solidă construită în administrația publică centrală, în special în domeniul gestionării fondurilor europene și al programării strategice.

De-a lungul a peste 15 ani de activitate în instituțiile statului, a ocupat funcții de conducere, printre care secretar de stat, consilier de stat, director general și, în prezent, director al Direcției de Administrare a Fondurilor Europene în cadrul Băncii de Investiții și Dezvoltare a României.

A coordonat direct negocierea și implementarea Politicii de Coeziune 2021–2027 și a Planului Național de Redresare și Reziliență, gestionând un portofoliu investițional de peste 59 miliarde euro. A reprezentat România în dialogul cu instituțiile europene, contribuind la definirea priorităților naționale în domenii precum tranziția verde, digitalizare, sănătate și inovare. În paralel cu activitatea guvernamentală, Teodora are o experiență vastă în comitete strategice de investiții și guvernanță, fiind implicată în decizii privind instrumente financiare europene – inclusiv capital de risc, fonduri de digitalizare și acțiuni climatice – și în supravegherea unor companii de stat de interes național.

A contribuit la aprobarea strategiilor de investiții, la stabilirea criteriilor de eligibilitate și la monitorizarea performanței financiare, asigurând conformitatea cu regulamentele naționale și europene. Este, de asemenea, lector asociat la Academia de Studii Economice din București, unde formează viitoarea generație de specialiști în fonduri europene și politici publice.

NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0628 -0.0005-0.01 %
1 USD4.3331 +0.0158+0.37 %
1 GBP5.8856 +0.0260+0.44 %
1 CHF5.3754 -0.0037-0.07 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
Cele mai citite