O parte din țițeiul azer contaminat cu cloruri organice în terminalul turc Ceyhan, destinat OMV Petrom și descărcat în Portul Constanța, care a dus la declararea oficială a unei crize locale în aprovizionare, situație relatată în premieră și cu explicații în exclusivitate de Profit.o, a apucat să ajungă în sistemul național românesc de transport prin conducte al petrolului operat de compania de stat Conpet.
Țițeiul respectiv a fost ″(...) pompat parțial în conductă de import Conpet SA, către rafinaria Petrobrazi (...)″, a transmis Oil Terminal, operatorul românesc de stat al terminalului petrolier din port.

″Oil Terminal a fost într-o continuă colaborare cu clientul OMV, a acționat cu celeritate, a reprimit de la Conpet țițeiul contaminat, urmând a-l repompa cât mai urgent către o navă indicată de OMV. Toată această situație nu a dus la contaminarea produselor existente în depozitele Oil Terminal, și nu a impactat negativ activitatea curentă″, se menționează în comunicatul Oil Terminal.
Potrivit sursei citate, ieri, 7 august 2025, OMV Petrom SA a comunicat că proveniența contaminării a fost dovedită a fi în portul de încărcare Ceyhan, că situația de criză în aprovizionarea cu țiței a rafinăriei Petrobrazi fost depășită și că rulajele OMV Petrom cu țiței din import prin Oil Terminal vor rămâne în estimările transmise.

″Menționăm că acest eveniment nu va impacta valoarea estimată aferentă contractului încheiat cu OMV Petrom pentru anul 2025″, de 72,2 milioane lei, a conchis Oil Terminal.
Din cauza incidentului, Ministerul Energiei a declarat, prin ordin, situație de urgență de nivel de criză în aprovizionarea cu țiței și a autorizat scoaterea a zeci de mii de tone de petrol și motorină din stocurile de urgență ale României.