Rata de penetrare a lentilelor de contact în România - printre cele mai mici din Europa. O piață care crește greu, dar există potențial. Cât te costă să treci la lentile

Rata de penetrare a lentilelor de contact în România este printre cele mai mici din Europa, adică de 0,5% din totalul populației, față de 6-7% media europeană. Este o piață care crește greu, cu 10% pe an. Din cei 100.000 de români care au cumpărat anul trecut lentile de contact, un sfert le-au comandat online, potrivit Videt.ro, companie de optică medicală specializată în vânzarea de lentile de contact.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
Rata de penetrare a lentilelor de contact în România - printre cele mai mici din Europa. O piață care crește greu, dar există potențial. Cât te costă să treci la lentile

Rata de penetrare a lentilelor de contact în România este printre cele mai mici din Europa, adică de 0,5% din totalul populației, față de 6-7% media europeană. Este o piață care crește greu, cu 10% pe an. Din cei 100.000 de români care au cumpărat anul trecut lentile de contact, un sfert le-au comandat online, potrivit Videt.ro, companie de optică medicală specializată în vânzarea de lentile de contact.

În lipsa unor date oficiale, firmele din domeniu estimează în jur de 100.000 de utilizatori de lentile de contact în România, iar piața este aproximată undeva pe la 10 milioane de euro, spune pentru Profit.ro Alexadru Alecu, proprietarul Videt. El arată că numărul cumpărătorilor crește cu 10% de la an la an.

Urmărește-ne și pe Google News

Două treimi dintre cei care cumpără lentile de contact sunt femei care au renunțat să mai poarte ochelari.

Ddin totalul vânzărilor de lentile de contact la nivel național, un sfert se comandă online, dublu față de acum cinci ani. "Sunt și oameni care cumpără lună de lună - cei cu lentile de unică folosință, dar sunt și lentile lunare, unde primești într-un pachet șase lentile. Jumătate din populația României, în jur de 10 milioane de oameni, poartă sau au nevoie de ochelari", afirmă Alecu.

El adaugă că 1% este în România rata de penetrare a lentilelor de contact raportat la populația care are nevoie de ochelari, dar în total populație este de 0,5%. România este destul de în urmă, dar asta înseamnă că are un potențial foarte mare, crede el.

Planul rețelei de magazine Profi: 2.000 de magazine și brandul Profi ca marcă proprie pentru produse CITEȘTE ȘI Planul rețelei de magazine Profi: 2.000 de magazine și brandul Profi ca marcă proprie pentru produse

Țările nordice și Marea Britanie au cea mai mare rată de penetrare, între 10-13% din totalul populației, și SUA, cu 12%. Media europeană e de 6-7%.

"Tinerii încep să adopte tot mai mult acest produs, cei mai mulți clienți fiind între 25 și 35 de ani, cu venituri medii și mari din mediul urban.Nu trebuie să mergi și să probezi, ai rețeta și e ceva ce utilizezi deja. Știi cum se numește produsul, tu l-ai mai purtat, deci îl poți comanda online. Sunt în jur de 100 de tipuri de lentile de contact și cele mai scumpe sunt în jur de 400 de lei, 90 de lentile de unică folosință. Cele ieftine te costă 150 de lei pe șase luni", mai spune Alecu.

Potrivit acestuia, mai există, în afară de cei 100.000 de cumpărător de lentile cu dioptrii, alți 30.000 de oameni care nu au nevoie de ochelari, dar cumpără lentile colorate, care le schimbă culoarea ochilor. Acestora li se adaugă alți 5.000 de români care își au și nevoie de lentile de contact și le vor și colorate.

Videt.ro a fost lansat online în vara lui 2011. Afacerea a fost inițial una de optică medicală cu vânzări exclusiv pe Internet (lentile de contact și soluțiile aferente, ochelari de soare și de vedere, accesorii diverse).

viewscnt
Daniel Apostol
Adrian Panaite

Teodora Preoteasa este o expertă în politici publice și finanțări europene, cu o carieră solidă construită în administrația publică centrală, în special în domeniul gestionării fondurilor europene și al programării strategice.

De-a lungul a peste 15 ani de activitate în instituțiile statului, a ocupat funcții de conducere, printre care secretar de stat, consilier de stat, director general și, în prezent, director al Direcției de Administrare a Fondurilor Europene în cadrul Băncii de Investiții și Dezvoltare a României.

A coordonat direct negocierea și implementarea Politicii de Coeziune 2021–2027 și a Planului Național de Redresare și Reziliență, gestionând un portofoliu investițional de peste 59 miliarde euro. A reprezentat România în dialogul cu instituțiile europene, contribuind la definirea priorităților naționale în domenii precum tranziția verde, digitalizare, sănătate și inovare. În paralel cu activitatea guvernamentală, Teodora are o experiență vastă în comitete strategice de investiții și guvernanță, fiind implicată în decizii privind instrumente financiare europene – inclusiv capital de risc, fonduri de digitalizare și acțiuni climatice – și în supravegherea unor companii de stat de interes național.

A contribuit la aprobarea strategiilor de investiții, la stabilirea criteriilor de eligibilitate și la monitorizarea performanței financiare, asigurând conformitatea cu regulamentele naționale și europene. Este, de asemenea, lector asociat la Academia de Studii Economice din București, unde formează viitoarea generație de specialiști în fonduri europene și politici publice.

NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0628 -0.0005-0.01 %
1 USD4.3331 +0.0158+0.37 %
1 GBP5.8856 +0.0260+0.44 %
1 CHF5.3754 -0.0037-0.07 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
Cele mai citite