DECIZIE S-au stricat de tot cele 2 dube cu care România transportă de 10 de ani corespondență secretă NATO și UE. ORNISS a primit OK să își cumpere unele noi

După 10 de ani de utilizare, cele 2 dube Volkswagen cu care România transportă corespondență secretă NATO și UE s-au stricat de tot și trebuie înlocuite, astfel că Guvernul a decis să acorde Oficiului Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat (ORNISS) din subordinea sa derogare de la ″ordonanța austerității″ din 2023, care a interzis instituțiilor publice să achiziționeze mașini, pentru ca Oficiul să-și cumpere unele noi.
Alatura-te Profit InsiderJoin Profit Insider
DECIZIE S-au stricat de tot cele 2 dube cu care România transportă de 10 de ani corespondență secretă NATO și UE. ORNISS a primit OK să își cumpere unele noi

Volkswagen Multivan din 2015. Sursă foto: https://www.carsguide.com.au/

După 10 de ani de utilizare, cele 2 dube Volkswagen cu care România transportă corespondență secretă NATO și UE s-au stricat de tot și trebuie înlocuite, astfel că Guvernul a decis să acorde Oficiului Registrului Național al Informațiilor Secrete de Stat (ORNISS) din subordinea sa derogare de la ″ordonanța austerității″ din 2023, care a interzis instituțiilor publice să achiziționeze mașini, pentru ca Oficiul să-și cumpere unele noi.

″Cheltuielile necesare achiziționării autoturismelor se estimează a fi echivalentul în lei al sumei de 1,5 milioane de lei și se vor suporta din bugetul ORNISS, în limita fondurilor bugetare aprobate în cursul anului 2025″, a transmis Executivul.

ULTIMA ORĂ Impozitarea câștigurilor din criptomonede crește. Și impozitul la câștigurile de pe bursă crește, cum a anunțat anterior Profit.ro CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Impozitarea câștigurilor din criptomonede crește. Și impozitul la câștigurile de pe bursă crește, cum a anunțat anterior Profit.ro

Deocamdată, ORNISS desfășoară activitatea de curierat pentru materialele NATO și UE clasificate cu 2 autovehicule marca Volkswagen Multivan achiziționate în anul 2015, după cum a relatat în urmă cu 10 ani Profit.ro. Atunci, au fost înlocuite dube cumpărate în 2005.

De la data achiziției celor două mijloace de transport și până în prezent au fost efectuate peste 160 misiuni de curierat de materiale NATO și UE clasificate, fiecare dintre autovehicule înregistrând aproximativ 200.000 km la bord.

ULTIMA ORĂ Noua variantă la capitalul social - 500 de lei la afaceri sub 400.000 de lei pe an și 5.000 de lei peste CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Noua variantă la capitalul social - 500 de lei la afaceri sub 400.000 de lei pe an și 5.000 de lei peste

″În ultimii ani, pe fondul găzduirii de către România a Comandamentelor Multinaționale de Corp (Sibiu) și de Divizie (București), a Brigăzii Multinaționale (Craiova), precum și a altor Grupuri de luptă constituite în contextul războiului din Ucraina, dar și a evoluțiilor tehnologice care presupun modernizarea rețelelor informatice și de comunicații existente, se înregistrează o tendință puternic ascendentă a volumului de materiale clasificate necesar a fi transportate în România, precum și o creștere a urgenței cu care trebuie desfășurate aceste activități.

Pe durata desfășurării ultimelor misiuni de curierat, autovehiculele au prezentat defecțiuni majore, curierii oficiali ai ORNISS fiind nevoiți să depună toate diligențele pentru desfășurarea în bune condiții a activității pentru care au fost mandatați. În anul 2024 au fost 14 misiuni programate, din care 3 au eșuat pe parcurs și practic nu s-au realizat din cauza defecțiunilor autoturismului. În cursul anului 2025, până în luna iunie, au fost efectuate 5 misiuni de curierat, iar alte 4 au eșuat din pricina acelorași cauze″, se menționează în nota de fundamentare.

Cheltuielile necesare pentru readucerea mijlocului auto în București, precum și pentru remedierea defecțiunilor, au fost de aproximativ 19.000 lei pentru anul 2024, respectiv sunt estimate la aproximativ 18.000 lei pentru cele două situații din 2025.

REACȚIA lui Nicușor Dan după ce un livrator străin a fost bătut în România pe stradă CITEȘTE ȘI REACȚIA lui Nicușor Dan după ce un livrator străin a fost bătut în România pe stradă

″Precizăm faptul că defecțiunile ce au făcut imposibilă 4 desfășurarea misiunilor nu sunt datorate unei uzuri fizice normale, ci faptului că acestea practic și-au incheiat ciclul de viață, având un număr de 280.500 km, respectiv 181.000 km efectuați. Pentru unul dintre mijloacele auto cheltuielile necesare încercării de repunere în funcțiune fără garanția funcționării sunt estimate la aproximativ 80.000 lei.

În cursul anului 2025, în urma defecțiunii mijloacele auto s-a constatat faptul că practic acestea nu mai pot fi repuse în circulație, dată fiind imposibilitatea remedierii respectivelor defecțiuni. De asemenea, pericolul iminent al neadoptării de urgență a unor măsuri de natură să asigure cadrul legal necesar demarării procedurii de achiziție a mijloacelor auto corespunzătoare este dat de probabilitatea ca persoanelor care operează acele misiuni să le fie pusă în pericol atât integritatea corporală, cât și viața″, se mai spune în documentul citat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News
NewsLetter

Pentru o sinteza cu cele mai importante evenimente economice ale zilei te rugam sa te abonezi la

Citeste in continuare
Ultimele ştiri
De weekend
Curs BNR
1 EUR5.0672 +0.0043+0.08 %
1 USD4.3495 -0.0186-0.43 %
1 GBP5.8730 +0.0016+0.03 %
1 CHF5.4325 +0.0188+0.35 %

Curs BNR oferit de cursvalutar.ro

News.ro
Playtech.ro
Cele mai citite